|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۹۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران گفت که دولت انتظار دارد با آزادی این زندانیان، روند گفت‌وگوهای صلح سرعت یابد.

حکومت افغانستان ۹۰۰ زندانی گروه طالبان را آزاد کرد؛ اقدامی که گفته می‌شود امیدها برای ایجاد صلح میان دو طرف و برقراری آتش‌بس در این کشور را افزایش می‌دهد.

شورای امنیت ملی افغانستان ابراز امیدواری کرده که با رهایی این افراد روند گفت‌وگوهای صلح با طالبان سرعت یابد و منجر به آتش‌بس دائمی در افغانستان شود.

پیش‌تر ۱۰۰ زندانی گروه طالبان آزاد شدند و اکنون نیز شمار زندانی‌های آزاد شده به ۹۰۰ تن رسید که تاکنون بیشترین رقم آزادی زندانیان طالبان در یک روز بوده است. حدود ۵۰۰ زندانی از زندان بگرام آزاد شدند.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران گفت که دولت انتظار دارد با آزادی این زندانیان، روند گفت‌وگوهای صلح سرعت یابد.

طالبان نیز از آزادی این زندانیان استقبال کرده‌ است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه به بی‌بی‌سی گفت، آنان نیز برای رهایی زندانیان دولت که در بند طالبان هستند، کار می‌کنند.

وی افزود: طالبان امیدوار به آزادی پنج هزار زندانی‌ و همچنین رهایی یک هزار زندانی دولت دربند طالبان هستند، تا به گفته او مراحل بعدی توافقنامه دوحه که میان آمریکا و طالبان امضا شد، عملی شود.

  بعد از اعلام آتش‌بس سه روزه عید فطر توسط طالبان، محمداشرف غنی، رئیس ‌جمهور افغانستان اعلام کرد که به منظور نشان دادن حسن نیت خود، ۲۰۰۰ زندانی گروه طالبان را رها خواهد کرد.









































ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین