کد خبر: ۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
مراسم چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد محمود استادمحمد نمایشنامه نویس و کارگردان مطرح عرصه تئاتر روز شنبه 16 شهریورماه ساعت 19 در تالار هنر برگزار می‌شود.

مانا استادمحمد درباره چگونگی برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد استادمحمد گفت: قصد داریم مراسم چهلمین روز درگذشت پدر را روز شنبه 16 شهریورماه در تالار هنر برگزار کنیم. در این مراسم قرار نیست سخنرانی خاصی وجود داشته باشد و هدف‌مان این است که مراسمی ساده برگزار کنیم تا به همراه هنرمندان و دوستانی که در مراسم حضور پیدا می‌کنند یاد مرحوم محمود استادمحمد گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: تنها برنامه ویژه این مراسم اجرای نمایشنامه خوانی "دیوان تئاترال" به کارگردانی آقای حمیدرضا نعیمی است. قرار است مراسم چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد محمود استادمحمد ساعت 19 در تالار هنر آغاز شود.

حمیدرضا نعیمی نیز درباره اجرای نمایشنامه خوانی "دیوان تئاترال" در مراسم چهلم مرحوم استادمحمد و دلایل انتخاب این نمایشنامه برای خوانش گفت: قصد داشتیم برای بزرگداشت زنده‌یاد استادمحمد اثری از ایشان را خوانش کنیم. اکثر آثار نوشته شده توسط آقای استادمحمد تلخ هستند اما همه می‌دانیم که این هنرمند تأثیرگذار تئاتر شخصا انسان تلخی نبود و همیشه برای همه شادی می‌خواست. معتقدم تلخ نوشتن ایشان نوعی اعتراض به شرایط پیرامون خود و درد و رنج مردمی بود که می‌دید.

این کارگردان و بازیگر تئاتر یادآور شد: نمایشنامه "دیوان تئاترال" یکی از آثاری بود که مرحوم استادمحمد به آن دلبستگی زیادی داشت. ما هم تصمیم گرفتم در مراسم چهلمین روز درگذشت این نمایشنامه نویس و کارگردان مطرح تئاتر فضایی شاد را با خوانش "دیوان تئاترال" ایجاد کنیم.

نعیمی درباره گروه بازیگری این نمایشنامه خوانی افزود: طبق معمول بازیگران از گروه تئاتر "شایا" انتخاب می‌شوند. یعقوب صباحی، سیاوش چراغی‌پور، فروغ قجابگلی، بهناز نازی، کتانه افشاری‌نژاد، بهناز بستان دوست، علیرضا شیردل، بهار نوحیان، مجید تفرشی و مجید نوروزی بازیگران این اجرا هستند. آرش عزیزی و امیر صدیقیان گروه موسیقی نمایشنامه خوانی "دیوان تئاترال" هستند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین