|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
روزنامه هاي اسپانيا امروز سه شنبه از پيوستن مسعود شجاعي هافبك تيم ملي‌ ايران و بازيكن سابق اوساسونا به تيم دسته دوم لاس پالماس در جزاير قناري اين كشور اروپايي خبر دادند.
خبرگزاري رسمي افه و روزنامه هاي ماركا، موندو د پورتيوو، دياريو د ناوارا ، كورئو، كانارياس آهورا و چند روزنامه و پايگاه خبري ديگر اسپانيا نوشته اند: اين بازيكن ۲۹ ساله تيم ملي‌ ايران قراردادي يك ساله و براي فصل ۲۰۱۴ - ۲۰۱۳ با لاس پالماس امضا مي كند.

آنها همچنين به شرح سوابق شجاعي پرداخته و نوشته اند كه او علاوه بر اينكه از سال ۲۰۰۸ تا پايان فصل پيش در اوساسونا بازي كرد، سابقه بازي در امارات متحده عربي و چند باشگاه ديگر ايران را نيز دارد.

سايت رسمي‌ هواداران تيم لاس پالماس نيز در صفحه نخست خود نوشت: شجاعي، هافبكي تكنيكي و بزرگ است كه عمر ورزشي خود را با حضور در چند باشگاه كشورش نظير صنعت نفت و سايپا آغاز كرد، پس از آن به ليگ امارات متحده عربي جهش زد تا در تيم شارجه بازي كند و در آنجا بود كه به عنوان يك بازيكن كه خود را به محوطه بازي حريف مي‌ رساند و گلزني مي‌ كند، شناخته شد .

سايت هواداران لاس پالماس افزود: عملكرد خوب شجاعي در آسيا ، باعث صدور بليط براي حضور او در فوتبال اروپا شد و او در مدت پنج سال حضور در باشگاه اوساسوناي اسپانيا، با تكنيك خود به هواداران شادي و لذت ديدن يك فوتبال زيبا را بخشيد و ارايه يك بازي تماشايي و شاد، از ويژگيهاي او در دوران سرمربيگري خوسه آنتونيو كاماچو بود.

به نوشته سايت هواداران باشگاه فوتبال بزرگترين جزيره قناري، مسعود شجاعي به عنوان يكي‌ از بازيكنان مهم باشگاه اوساسونا براي نجات تيمش از افتادن به قعر جدول و بازي در دسته دوم فوتبال اسپانيا تلاشهاي بسياري به عمل آورد و در اين زمينه توفيقاتي خوبي داشت.

بر اساس اين گزارش، پس از قطع ارتباط شجاعي با اوساسونا در فصل گذشته، او بازيكن آزادي بود كه مي توانست به هر تيمي كه او را بخواهد برود تا اينكه در آخرين ساعات دوشنبه شب به وقت اسپانيا، اين بازيكن پر استعداد ايراني تا پايان فصل ۲۰۱۳ -۲۰۱۴ به لاس پالماس پيوست. 
روزنامه كانارياس آهورا چاپ جزاير قناري نيز در مطلبي مشابه، به شرح زندگي ورزشي شجاعي پرداخت و نوشت: اين هافبك كه بيشتر در نقش مهاجم ظاهر مي شود، با تجارب فراوان به عنوان فوتباليست دسته يك به باشگاه زرد پوشان مي‌ آيد.

كانارياس آهورا افزود: شجاعي كه لقب پادشاه پارس را به او داده ا‌ند ، در نظر دارد با پيراهن زرد رنگ لاس پالماس ، فصل خوبي‌ را تجربه كند زيرا هدف وي، حضور در اردوي تيم ملي‌ ايران در مسابقات فوتبال جام جهاني‌ برزيل ۲۰۱۴ است.

اين پايگاه خبري همچنين از مسعود شجاعي به عنوان بازيكن بين المللي ايران ياد كرد كه در نقش يك نيمه مهاجم بازي مي كند.

باشگاه لاس پالماس كه نام كامل آن، اتحاديه ورزشي لاس پالماس است، متعلق به شهر لاس پالماس مركز جزيره بزرگ قناري از مجمع الجزاير قناري اسپانيا در اقيانوس اطلس است. اين باشگاه ۶۴ سال پيش در سال ۱۹۴۹ ميلادي بنيان نهاده شده و ۳۱ فصل در جمع باشگاههاي برتر فوتبال اسپانيا(لاليگا) بازي كرده است.

در پي بروز مشكلات وخيم اقتصادي در باشگاه زردپوشان لاس پالماس كه آن را حتي تا آستانه نابودي پيش برد، اين تيم از فصل ۲۰۰۴ - ۲۰۰۳ در دسته دوم فوتبال اسپانيا جا خوش كرده و هنوز نتوانسته است به دوران رونق و حضور خود در دسته اول بازگردد.

اين تيم در طول تاريخ خود چهار عنوان قهرماني برده كه آخرين آن، جام حذفي كوپا دل ري در سال ۲۰۰۰ ميلادي بوده است. 
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین