|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۸۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
پس از کسب اخبار و اطلاعات از سوی دوستداران میراث فرهنگی، مراقبت و کمین از سوی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی انجام شد و با همکاری و حضور به موقع نیروی انتظامی و تعامل مراجع قضایی، ضمن ناکام ماندن سودجویان و دستگیری اعضای سه باند مذکور، تعداد۲ دستگاه خودرو، یک دستگاه موتوربرق، یک دستگاه فلزیاب همراه با متعلقات، یک دستگاه بالابر و ۷ عدد ادوات حفاری کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس،گفت: اعضای سه باند حفاری غیر مجاز میراث فرهنگی در ۲ شهرستان این استان دستگیر شدند.

سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد پنجشنبه گفت: طی سه عملیات موفق در شهرستان های مرودشت و سروستان تعداد ۱۴ نفر حفار غیرمجاز که در حریم آثار تاریخی- فرهنگی اقدام به کندن زمین می کردند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی ادامه داد: پس از کسب اخبار و اطلاعات از سوی دوستداران میراث فرهنگی، مراقبت و  کمین از سوی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی انجام شد و با همکاری و حضور به موقع نیروی انتظامی و تعامل مراجع قضایی، ضمن ناکام ماندن سودجویان و دستگیری اعضای سه باند مذکور، تعداد۲ دستگاه خودرو، یک دستگاه موتوربرق، یک دستگاه فلزیاب همراه با متعلقات، یک دستگاه بالابر و ۷ عدد ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

این مقام مسوول بیان کرد: پرونده این افراد پس از بررسی و شناسایی اعضای باند توسط نیروی انتظامی تکمیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

شهرستان مرودشت در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری شمال شیراز و شهرستان سروستان در فاصله ۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان فارس قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین