|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۸۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
به گفته هاشمی، یکی از دلایل نا آرامی های آبان ماه گذشته، تضعیف نقش جنبش دانشجویی و خالی شدن میدان تحول خواهی اجتماعی از جریانات مترقی بود که بعضا موجب میدان‌داری جریانات خشونت طلب شد.
 رئیس شورای شهر تهران از دستگاه‌های نظارتی و قضایی و غیره خواست احساس امنیت و آزادی را به جنبش‌های دانشجویی بازگردانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدیبر و امید، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران گفت: روز دانشجو که یادآور آرمانگرایی و فدارکاری جنبش دانشجو است را گرامی می داریم، 66 سال از 16 آذر سال 1332 که سه دانشجوی میهن پرست، در اعتراض به دخالتهای دولت آمریکا و سفر نیکسون به تهران در تظاهرات به شهادت رسیدند می گذرد، در این زمان، جنبش دانشجویی دچار فراز ونشیب‌های زیادی گردیده و اکنون در حالت رکود بسر می برد.

به نوشته ایسنا، وی افزود: اگر جنبش دانشجویی نشاط و پویایی خود را از دست بدهد و بعنوان یک جریان آرمانگرا و آزادی خواه، در جامعه نقش پیشرو و جلودار جریانات اجتماعی را ایفا نکند، سایر اقشار و طبقات اجتماعی که ترقی خواهی و روشنفکری جنبش دانشجویی را ندارند، محور اعتراضات و تحول خواهی اجتماعی خواهند شد.

به گفته هاشمی، یکی از دلایل نا آرامی های آبان ماه گذشته، تضعیف نقش جنبش دانشجویی و خالی شدن میدان تحول خواهی اجتماعی از جریانات مترقی بود که بعضا موجب میدان‌داری جریانات خشونت طلب شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر ما نسبت به انتقادات و اعتراضات دانشجویان، نخبگان، روزنامه نگاران و روشنفکران جامعه سعه صدر نداشته باشیم، آنگاه با اعتراضات خشونت‌بار سایر اقشار ناراضی و معترض که صدایی را برای طرح مطالباتشان نمی شوند، مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: در طول دهه گذشته، صدای جریانات اجتماعی مترقی و پیشرو در جامعه ما ، کم رنگ شده و نسبت به منتقدان بی مهری و برخوردهای سخت صورت گرفته است و همین امر موجب به حاشیه رفتن و انزوا و یاس نخبگان و جریانات آرمانگرا و روشنفکر در جامعه شده که نمادی از آن را در عدم تمایل به ثبت نام ومشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم نشاط و پویایی جنبش‌های دانشجویی ،تاکید کرد: وظیفه دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و قضایی است که احساس امنیت و آزادی را به جنبش دانشجویی و سایر منتقدان وروشنفکران داخل کشور که بدنبال اصلاح مشکلات و ناهنجاری های جامعه هستند، بازگردانند. البته جنبش‌های دانشجویی و نخبگان نیز باید آرمان گرایی را با واقع گرایی تلفیق کنند و قبول کند که انزوا و یاس مشکلی از جامعه حل نمی‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین