|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۸۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
نتانیاهو گفت تلاش‌های او برای آوردن بنی گانتز به میز مذاکره و جلوگیری از برگزاری یک انتخابات دیگر به شکست منجر شده و او هر بار این درخواست‌ها را رد کرده است.
 «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل که پیشتر از سوی این رژیم مأمور تشکیل کابینه شده بود روز دوشنبه از تشکیل کابینه فراگیر انصراف داد. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، نتانیاهو در یک پیام ویدئویی اختیار تشکیل کابینه را به «روون ریولین»»، رئیس رژیم صهیونیستی بازگرداند و ریولین، بنی گانتز، رئیس ائتلاف آبی‌ و سفید را مأمور تشکیل کابینه کرد. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این پیام ویدئویی در صفحه فیسبوک خود گفت بعد از دریافت مجوز تشکیل کابینه، «بی‌امان» برای تشکیل کابینه فراگیر تلاش کرده است. 

نتانیاهو گفت تلاش‌های او برای آوردن بنی گانتز به میز مذاکره و جلوگیری از برگزاری یک انتخابات دیگر به شکست منجر شده و او هر بار این درخواست‌ها را رد کرده است. 

ریولین گفت که قصد دارد وارد رایزنی‌هایی با احزاب سیاسی درباره قصد خودش برای اعطای مجوز تشکیل کابینه به بنی گانتز شود. 

ریولین روز چهارشنبه سوم مهرماه رسما نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه جدید این رژیم کرده بود و او ۲۸ روز فرصت داشت تا کابینه فراگیر خود را تشکیل دهد.

پیش تر گزارش شده بود، در صورتی که نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه نشود، ریولین، بنی گانتس رهبر حزب آبی- سفید را مأمور تشکیل کابینه خواهد کرد و او نیز ۲۸ روز مهلت دارد تا کابینه خود را معرفی کند.

احزاب راست تحت رهبری لیکود در مجموع ۵۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را کسب کردند و ائتلاف آبی و سفید و هم‌پیمانانش نیز ۵۴ کرسی را به دست آوردند.

نتانیاهو در دوره قبلی انتخابات کنست نیز نتوانست در مدت اعلام شده، کابینه جدید رژیم صهیونیستی را تشکیل دهد و در نهایت کنست منحل و انتخابات مجدد برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین