|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۷۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
بر خلاف پوند، دیگر ارزهای اروپایی یعنی یورو و فرانک سوئیس در برابر دلار عقب نشینی کردند تا جایی که هر یورو به ۱.۱۰۰۷ دلار رسید و فرانک نیز به ازای ۱.۰۰۹ دلار مبادله شد.
 افزایش تنش‌ها در سطح جهانی باعث تقویت دلار شد.

به نقل از رویترز، معامله گران ارزی با توجه به تصمیم شوکه کننده طرف چینی برای لغو دیدار با کشاورزان آمریکایی و افزایش تنش های منطقه‌ای خواهان خرید دلار بیشتری شدند و این مساله باعث توقف روند نزولی دلار در بازارهای جهانی شد.

ارز ژاپنی به همراه پوند تنها ارزهای مهمی بودند که ارزش آن ها در برابر اسکناس سبز تقویت شد تا جایی که در آخرین روز از معاملات هفتگی بازارهای ارزی جهانی هر دلار به ۱۰۷.۵۶۰۷ ین رسید تا از کانال ۱۰۸ ین عقب‌نشینی کند. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۷۷۳ دلار مبادله شد تا ارزش دلار استرالیا به کمترین سطح سه هفته اخیر برسد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۸.۳۹ واحد رسید.

ریچارد فالکن‌هال، استراتژیست ارزی در موسسه " اس ای بی" گفت: تا زمانی که چشم انداز اقتصاد جهانی نامطمئن است و تنش های ژئوپلتیکی کاهش نیافته اند، انتظار داریم روند کنونی بازار ارز ادامه داشته باشد. پیش بینی ما این است که دلار امسال به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و ارزهای نوظهور ضعیف باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر پس از آن که ژان کلود یونکر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مساله برگزیت از محتمل بودن دستیابی به توافق خروج تا پیش از سی و یکم اکتبر خبر داد، ارزش پوند در برابر دلار با ۰.۵۹ درصد افزایش به ۱.۲۴۸ دلار رسید و در یکی از بالاترین سطوح خود در شش هفته اخیر ایستاد. پیش‌تر  بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفته بود این کشور را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد. مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است.

بر خلاف پوند، دیگر ارزهای اروپایی یعنی یورو و فرانک سوئیس در برابر دلار عقب نشینی کردند تا جایی که هر یورو به ۱.۱۰۰۷ دلار رسید و فرانک نیز به ازای ۱.۰۰۹ دلار مبادله شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر همتایان کانادایی و سنگاپوری خود نیز تقویت شد تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای ۱.۳۲۶۱ و ۱.۳۷۷۲ دلار کانادا و سنگاپور معامله شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین