|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۳
کد خبر: ۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام برنامه ریزی برای صدور کارت هوشمند مهارت به جای گواهينامه هاي مهارتي کاغذی گفت: امکان تجمیع گواهینامه های مهارتی افراد تا 20 مورد در کارت هوشمند فراهم شد.

 كورش پرند گفت: از اين پس گواهينامه هاي مهارت در قالب كارت هوشمند صادر مي شود. وی افزود: اين كارت هاي هوشمند مهارت در راستاي استقرار دولت الكترونيک و استانداردسازي، اصلاح و بهبود روش ها و فرآيندها و با هدف بازنگري، اصلاح، توسعه و بهينه سازي الگوهاي ارزشيابي مهارت در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور طراحي شده اند و صادر خواهند شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ويژگي هاي كارت هوشمند گواهينامه هاي مهارت بيان داشت: بر روي كارت هوشمند مشخصات فردي شامل نام ونام خانوادگي، شماره ملي، محل و تاريخ صدور كارت و كدشناسايي كارت هوشمند درج شده و اين كارت داراي يک چيپ كامپيوتري است كه اطلاعات گواهينامه هاي مهارت افراد تا 20 گواهینامه در آن ثبت مي شود.

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به نحوه استعلام گواهينامه هاي مهارت از طريق اين كارت هوشمند اشاره كرد و گفت: اين كارت هوشمند به سيستم جامع پرتال سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور متصل است و استعلام آن در صورت نياز از سوي نهادها و سازمان ها بدون نياز به مكاتبات اداري و كاغذي به صورت آنلاين و آفلاين با وارد كردن كد شناسايي كه بر روي كارت درج شده در سامانه مذكور قابل انجام است.

پرند در ارتباط با ميزان امنيت كارت هوشمند مهارت بیان داشت: كارت هوشمند مهارت از كدهاي امنيتي 3 لايه برخوردار است؛ بنابراين در فرآيند استعلام امكان جعل وجود ندارد. وي تجميع اطلاعات گواهينامه هاي مهارتي فرد در يک كارت هوشمند، ارتقاي سلامت و امنيت گواهينامه هاي مهارت، جلوگيري از اقداماتي مثل جعل و حذف فرآيندهاي كاغذي را از جمله دستاوردهاي صدور گواهينامه هاي مهارتي در قالب كارت هاي هوشمند دانست و اظهار اميدواري كرد با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته با ساير دستگاه هاي مرتبط مانند وزارت ارشاد و آموزش و پرورش، صدور كارت هاي هوشمند مهارت به صورت ملي اجرايي شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین