|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۵۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
این سازمان توصیه کرده است که مردم تا حد امکان از شیرینی های فاقد رنگ و اسانس یا با حداقل مواد رنگی واسانس استفاده کنند و علاوه بر آن در مصرف شیرینی و مواد قندی احتیاط شود.
  سازمان غذا و دارو با انتشار اطلاعیه برای خرید و مصرف خوراکی های ایام نوروز تاکید کرد که شیرینی ها باید از مراکز و قنادی های مجاز خریداری شود.

این سازمان توصیه کرده است که مردم تا حد امکان از شیرینی های فاقد رنگ و اسانس یا با حداقل مواد رنگی واسانس استفاده کنند و علاوه بر آن در مصرف شیرینی و مواد قندی احتیاط شود.

این اطلاعیه درمورد محصولات لبنی نیز به مسافران نوروزی توصیه کرده است که طی سفر چنانچه شرایط نگهداری مناسب شیر را ندارند صرفا از شیرهای استریل با ماندگاری بالا که پروانه ساخت معتبر دارند، استفاده کنند.

سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه مردم را از خرید پنیرهای سنتی، پنیرهای پیتزای فله ای، بدون بسته بندی و فاقد پروانه بهداشتی ساخت منع کرده است.

براساس این اطلاعیه، هنگام مسافرت مصرف کفیر و دوغ ارجحیت دارد چراکه به دلیل تغییر اقلیم و مصرف غذاهای بین راهی، سنتی و بومی از بروز انواع عفونت های گوارشی پیشگیری می کند یا تا حد امکان موجب کاهش میزان شدت عفونت های گوارشی می شود؛ علاوه بر آن کفیر و دوغ از دیدگاه تغذیه ای نیز بسیار سودمند تر از سایر نوشیدنی های رایج هستند.

این اطلاعیه به افرادی که هنگام مصرف شیر دچار مشکلات گوارشی می شوند نیز مصرف شیرهای کم لاکتوز یا بدون لاکتوز یا سایر فرآورده های لبنی مانند ماست و پنیر را توصیه کرده است.

این اطلاعیه اضافه کرده است که به دلیل مسافرت و تغییرات فصلی در ایام نوروز مصرف محصولات غذایی پروبیوتیک و پری بیوتیک (برخی مواد غذایی مانند ماست) توصیه می شود. همچنین هنگام خرید و مصرف انواع فرآورده های گوشتی از نظر سلامت آنها اطمینان کسب کرده و توجه داشته باشید که هرگونه تغییر رنگ، تغیر بافت و بوهای غیر طبیعی نشانه اولیه فساد است.

سازمان غذا و دارو از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خواسته است از مصرف لواشک ، آلوچه و آلوهای رنگی فاقد پروانه بهداشتی ساخت جدا پرهیز کنند چون رنگ به کار رفته در اغلب آنها غیر خوراکی بوده و موجب عوارض و بیماری های متعدد در مصرف کننده ها می شود.

براساس این اطلاعیه بهتر است مردم از آجیل های بسته بندی، دارای پروانه بهداشتی ساخت و کم نمک، استفاده کنند و در صورت عدم دسترسی به آن ضمن خرید از مراکز معتبر از انواعی که دارای رنگ و بوی نامناسب بوده، تغییر طعم داده یا آجیل های دوآتشه خودداری کنند.

سازمان غذا و دارو از مردم خواسته است هنگام مصرف محصولات غذایی به چراغ راهنمای تغذیه ای (سه رنگ قرمز، نارنجی وسبز) مندرج در بسته بندی محصولات که نشان دهنده وضعیت تغذیه ای است، توجه کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین