»
کد خبر: ۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
گروهی از هکرهای ناشناس پایگاه اینترنتی متعلق به شرکت «ساچلو» عربستان را که مواد مورد نیاز مخالفان برای حملات شیمیایی را تامین کرده، هک کردند.
تدبیر و امیدبا انتشار تصاویر مواد شیمیایی ضبط شده از مخالفان، سایت شرکت عربستانی تولیدکننده این مواد توسط گروهی ناشناس هک شد.

این هکرها با حمله به سایت شرکت «ساچلو» تصویری از پادشاه عربستان را در کنار تصویر کودکان سوری کشته‌شده در حمله شیمیایی اخیر در منطقه «غوطه» قرار داده‌اند.

اوایل این هفته تنها چند روز بعد از آنکه منطقه «غوطه» شرقی در حومه دمشق هدف قرار گرفت، نظامیان سوری حجم زیادی از مواد شیمیایی تولید شرکت عربستانی «ساچلو» را در تونل‌های حفرشده توسط مخالفان در منطقه «جوبر» کشف کردند.

سایت شرکت قبل از هک

هکرها در تصویری که در صفحه اول سایت این شرکت قرار داده‌اند، «بندر بن سلطان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان را نیز عامل کشتار کودکان و شهروندان غیرنظامی سوریه دانسته و تهدید کرده‌اند که به زودی اسنادی را که از این سایت برداشته‌اند، منتشر می‌کنند.

«بندر بن سلطان» در چند وقت اخیر رایزنی‌های گسترده‌ای را برای آغاز اقدام نظامی در سوریه و همچنین کاهش حمایت روسیه از دمشق انجام داده است. روزنامه‌های «فایننشال تایمز» و گاردین اخیرا با انتشار گزارش‌هایی از نقش مهم این دیپلمات و سیاستمدار ارشد عربستانی در حمایت از مخالفان و فشارها بر دولت سوریه پرده برداشتند.

در حال حاضر، و تا زمان نگارش این خبر، سایت شرکت «ساچلو» از دسترس خارج است و فعالیت آن متوقف شده است.

کشورهای غربی در حالی دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی متهم می‌کنند که اخیر ایمیل‌هایی نیز افشا شده که نشان می‌دهد قطری‌ها از یک شرکت انگلیسی خواسته‌اند حمله‌ای شیمیایی را در سوریه ترتیب دهند، تا رسانه‌های همسو مسئولیت حمله را به دولت سوریه نسبت دهند.

روزنامه دیلی‌میل هم سال گذشته خبر مشابهی را منتشر کرد. بنا بر آن گزارش که تنها بعد از چند ساعت بدون هیچ توضیحی از خروجی «دیلی‌میل» حذف شد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هم با این طرح موافقت کرده بود.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین