|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۲۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
از اول مهرماه امسال مراکز اقامتی و خدمات عمومی موظف به جداسازی زباله‌های تر و خشک از یکدیگر هستند و متخلفان برابر قانون مشمول جرایم بین 500 هزار ریال تا 10 میلیون ریال خواهند شد.
مدیر امور شهری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تولیدکنندگان بیش از حد زباله در قشم براساس قانون جریمه می‌شوند.

 مهندس شریف شریف‌نژاد با بیان این مطلب افزود: سرانه تولید زباله در کشور به ازای هر نفر 700 تا 800 گرم است اما در قشم این میزان به دلیل گردشگرپذیر بودن جزیره به دو و گاها سه برابر می‌رسد.

وی ادامه‌داد: بخش اعظم افزایش تولید زباله در قشم به توریست‌پذیری این جزیره مربوط می‌شود اما ساکنان دائم قشم نیز باید به جرایم منظور شده در زمینه افزایش تولید زباله واقف باشند.

به گفته مدیریت امور شهری سازمان منطقه آزاد قشم، از ابتدای امسال تاکنون تولیدکنندگان عمده زباله و انباشت‌کنندگان نخاله‌های ساختمانی بیش از 300 میلیون ریال جریمه شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تفکیک زباله‌های خشک و تر از یکدیگر تصریح‌کرد: از اول مهرماه امسال مراکز اقامتی و خدمات عمومی موظف به جداسازی زباله‌های تر و خشک از یکدیگر هستند و متخلفان برابر قانون مشمول جرایم بین 500 هزار ریال تا 10 میلیون ریال خواهند شد.

شریفی‌نژاد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 600 سطل زباله 660 لیتری به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال خریداری و در نقاط مختلف شهر و روستاهای بخش شهاب جزیره قشم با هدف ارائه هرچه بهتر خدمات شهری، تعبیه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، کارخانه بازبافت زباله در قشم با مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی و 20 درصدی سازمان منطقه آزاد قشم، تا پایان سال به بهره برداری برسد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین