|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
طرح بازبینی وضعیت هسته‌ای، در دولت آمریکا که در ماه فوریه منتشر شد، خواهان توسعه دو ظرفیت تسلیحاتی هسته‌ای جدید به علاوه سرمایه‌گذاری سنگین در زیرساخت‌ها برای پشتیبانی از زرادخانه هسته‌ای است.
 در حالی که بسیاری از کشورهای جهان خواهان کاهش و از بین رفتن زرادخانه‌های هسته‌ای در اقصی نقاط دنیا هستند، دولت آمریکا خواهان افزایش بودجه تسلیحات هسته‌ای خود در سال آینده میلادی است.

 به نقل از پایگاه خبری دیفنس نیوز، در روزهای آینده کنگره آمریکا ممکن است یک بودجه مربوط به تسلیحات هسته‌ای را نهایی کند که در صورت تصویب ۴۵۸ میلیون دلار به هزینه‌های آمریکا در این زمینه می‌افزاید.

روز دوشنبه در یک کمیته کنفرانس در کنگره آمریکا طرحی منتشر شد که خواهان بودجه ۴۴.۶ میلیارد دلاری برای هزینه‌ها در بخش انرژی است که در آن، ۱۱.۱ میلیارد دلار به فعالیت‌های تسلیحاتی در اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا اختصاص داده شده است. اداره ملی امنیت هسته‌ای (NNSA) بخشی از وزارت انرژی آمریکا است که بر ذخایر کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا نظارت دارد.

این رقم شامل تمام هزینه برنامه‌های توسعه کلاهک‌های هسته‌ای بالغ بر ۱.۹۲ میلیارد دلار می‌شود که از اقدامات اداره ملی امنیت هسته‌ای برای تقویت و ارتقاء تسلیحات هسته‌ای آمریکا و حمایت از زیرساخت‌های آن‌ها مطابق با برنامه بازبینی هسته‌ای دولت پشتیبانی می‌کند.

بنابراین گزارش، به نظر می‌آید که تأمین مالی تسلیحات هسته‌ای یک پیروزی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشد که به دنبال گسترش زرادخانه هسته‌ای کشورش بوده و سال گذشته نیز خواستار افزایش ۱۷.۵ درصدی بودجه اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا در طرح دولت برای توسعه زرادخانه هسته‌ای شده بود.

طرح ارائه شده در این کمیته کنفرانس ۶۵ میلیارد دلار به موشک‌های بالستیک پرتابی از زیردریایی‌ها اختصاص می‌دهد که بسیار مورد مناقشه بوده است.

طرح بازبینی وضعیت هسته‌ای، در دولت آمریکا که در ماه فوریه منتشر شد، خواهان توسعه دو ظرفیت تسلیحاتی هسته‌ای جدید به علاوه سرمایه‌گذاری سنگین در زیرساخت‌ها برای پشتیبانی از زرادخانه هسته‌ای است.

به گزارش دیفنس نیوز، دفتر بودجه کنگره سال گذشته برآورد کرده بود که هزینه نیروهای هسته‌ای آمریکا طی ۳۰ سال، ۱.۲ تریلیون دلار است که بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار برای عملیاتی و ارتقاء نیروها و حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برای به روزرسانی آن‌ها اختصاص دارد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین