|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
روس‌ها خود این ۷ سازه را –آسمان‌خراش‌های استالینی- می‌خوانند. بنا به پیشنهاد استالین در تاریخ ۱۳ ژانویه ۱۹۴۷ شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی طرح ساخت آسمان‌خراش‌ها را در مسکو به تصویب رساند.
در شهر مسکو هفت سازه معماری بلندمرتبه مشهور به هفت‌خواهران استالین وجود دارد که از لحاظ فرم و شکل ظاهری شبیه به هم ساخته شده‌اند.

 روس‌ها خود این ۷ سازه را –آسمان‌خراش‌های استالینی- می‌خوانند. بنا به پیشنهاد استالین در تاریخ ۱۳ ژانویه ۱۹۴۷ شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی طرح ساخت آسمان‌خراش‌ها را در مسکو به تصویب رساند. در این طرح احداث ۸ آسمان‌خراش به مناسبت جشن هشت‌صدمین سال احداث مسکو که در سال ۱۹۴۷ جشن گرفته شده بود، منظور شده بود؛ اما ساخت یکی از ساختمان‌ها که در محله کیتای‌گوراد در حال انجام بود پس از مرگ استالین در سال ۱۹۵۳ متوقف شد. هفت خواهر را می‌توان میراثی قدیمی از برنامه‌های ساختمان‌سازی دنیا دانست که به دستور استالین انجام شد و بنا بود با آسمان‌خراش‌های آمریکا رقابت کند. این سازه‌ها با معماری گوتیکشان، نقش مهمی در جلب توریست دارند. از آن جا که تکنولوژی ساخت آسمان‌خراش ها تا آن زمان در روسیه وارد نشده بود، این کار، یک چالش واقعی برای مهندسان و معماران روسی بود و استالین هم قول داده بود تا تمام نیازهای مالی پروژه را تامین کند. این پروژه‌ی بزرگ با تمام سختی‌هایش انجام شد و چیزی که امروز ما در این شهر می بینیم، هفت خواهر شبیه به هم و یادگار دوران استالینی است.
عکس‌ها: اسپوتنیک




































ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین