|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۰۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
به نظر می‌رسد در این مساله حتی سازمان مبارزه با سلاح‌های شیمیایی هم به دنبال این است تا موضوع حملات شیمیایی از طریق تیم بازرسی پیگیری و مشخص شود و حمله نظامی مورد پذیرش آنها نیست.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه هزینه‌های حیثیتی و مادی برای آنها در بر دارد،‌ گفت: به نظر می‌رسد مساله مهم تقابل آمریکا و روسیه است.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حملات موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این حمله سرخود و بدون مجوز نهادهای بین‌المللی انجام شده زیرا طی چند روز اخیر در شورای امنیت این مساله از طرف روسیه که خود یکی از اعضای دائم شورای امنیت است، وتو شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد آمریکا تلاش می‌کند همان سناریویی که در عراق اتفاق افتاده را مجددا به وجود آورد اما بحث مهم میان آمریکا و روسیه در صحنه سوریه است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: آنچه ما دنبال می‌کنیم بحث محور مقاومت بوده که جزو منافع ملی ما محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صحنه سوریه، صحنه تقابل آمریکا و روسیه است، گفت: به نظر می‌رسد در این مساله حتی سازمان مبارزه با سلاح‌های شیمیایی هم به دنبال این است تا موضوع حملات شیمیایی از طریق تیم بازرسی پیگیری و مشخص شود و حمله نظامی مورد پذیرش آنها نیست.

منصوری آرانی در پایان بیان کرد: به نظر می‌رسد این حمله به صورت محدود بوده و مانند آنچه در عراق اتفاق افتاد نخواهد بود و چنین کاری هزینه‌های بسیار سنگینی به لحاظ حیثیتی و مادی دارد گرچه از نظر مسائل مالی عربستانی‌ها کمک‌هایی را انجام می‌دهند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین