|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: قیمت نفت روز دوشنبه در بازارهای جهانی کاهش یافت. نفت وست تگزاس اینترمدیت امروز یکشنبه نزدیک کف قیمت آن در یک هفته اخیر معامله شد و قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در بازار لندن کاهش یافت.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در حالی کاهش یافت که پیش بینی می شود آمارهای آمریکا احتمالا نشان دهنده کاهش نرخ رشد اقتصادی در این کشور باشد.

آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است و کاهش نرخ رشد اقتصادی آن به معنی کاهش چشمگیر تقاضای نفت است.

بلومبرگ، مقدار اولیه شاخص رشد بخش خدمات آمریکا در ماه ژوییه (10 تیر تا هشت مرداد) را 59.8 یا پایین ترین سطح در سه ماه اخیر پیش بینی کرد.

موسسه مارکیت اکونومیکس امروز شاخص رشد بخش خدمات آمریکا را اعلام خواهد کرد.

ریک اسپونر استراتژیست ارشد موسسه سی.ام.سی مارکتس در سیدنی تلفنی به بلومبرگ گفت: در آستانه انتشار آمارهایی که احتمالا نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی آمریکا خواهند بود، مقدار عرضه نفت در بازارها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در کوتاه مدت، روند قیمت کاهشی است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه سپتامبر (شهریور)در ساعت 16:48 روز دوشنبه به وقت سیدنی در بازار تجاری نیویورک، 9 سنت کاهش یافت و به 102 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت پایان روزی نفت پنجشنبه گذشته در بازار نیویورک 102 دلار و هفت سنت بود که پایین ترین قیمت از 16 ژوییه (25 تیر) است.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز در ساعت یادشده در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 60 سنت یا شش دهم درصد کاهش یافت و به 107 دلار و 79 سنت رسید.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین