|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۲۰۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
رئیس جمهور با قدردانی از مردم و تمامی مسوولین استانی و کشوری، قوا و نیروهای مسلح و بسیج در رسیدگی به مناطق زلزله زده، احداث ساختمانهای مقاوم در برابر زلزله را امری ضروری برشمرد و تاکید کرد: تمام خانه های بازسازی شده در استان کرمانشاه، باید در تابستان تحویل مردم شود.
 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در شورای اداری استان کرمانشاه، با ابراز خرسندی از اینکه در این ساعات میهمان مردم دلاور کرمانشاه است، گفت: زلزله زدگان اگر چه مصیبت دیده اند؛ اما به مسوولان اعتماد دارند، با نشاط و امیدوارند و تلاش دولت این است که مردم هر چه سریعتر به زندگی عادی خود بازگردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری از اینکه سال آینده شاهد توسعه استان کرمانشاه در همه زمینه‌ها باشیم، تصریح کرد: بی‌شک توسعه موجب اشتغال جوانان خواهد شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در سال 96 ناگواری‌هایی برای ملت ایران پیش آمد که برای همگان سخت و گران بود، گفت: جبران مصیبت و اندوه حادثه‌دیدگان بویژه کسانی که عزیزانشان را در زلزله از دست داده‌اند، بسیار دشوار است، اما از لحاظ مالی و جبران خسارات زندگی مردم وظیفه‌ای بر دوش داریم که همه باید تلاش کنیم تا زندگی مردم به حالت عادی خود بازگردد.

رئیس جمهور با تقدیر از مردم و کلیه مسئولان استانی و کشوری، قوا، نیروهای مسلح و بسیج در رسیدگی به مناطق زلزله زده، اظهار داشت: در بخش امداد و نجات کاری که هلال احمر، اورژانس و حوزه بهداشت و درمان کشور در ساعات اولیه زلزله انجام دادند، کم نظیر و یک رکورد تاریخی و قابل مقایسه در سطح جهانی است.

دکتر روحانی افزود: باز شدن سریع راه‌های ارتباطی و انتقال مجروحین به مراکز درمانی و انجام بیش از 300 عمل جراحی کوچک و بزرگ از اقدامات حائز اهمیت در ساعات اولیه وقوع زلزله در این استان بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زلزله‌ای با این قدرت خسارات زیادی را به مردم تحمیل کرده است، خاطر نشان کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند، زلزله باید به یک فرصت تبدیل شود و از این حادثه می‌بایست برای کشور درس‌آموزی کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به بازدید خود از روستای فتاح‌بگ و حضور در خانه‌ای که پس از زلزله سالم مانده بود، گفت: این یک درس بزرگ است و به معنای آن است که اگر ساختمان‌های مسکونی ما خوب و مقاوم باشد، خسارت‌ها کاهش خواهد یافت.

رئیس جمهور در ادامه گفت: ما باید در ساختمان‌سازی، مهندسی ساختمان و انتخاب نوع مصالح دقت بیشتری داشته باشیم و با توجه به شرایط کشورمان که زلزله‌خیز است‌، باید ساختمان‌ها را مقاوم بسازیم.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت ایجاد ساختمان‌هایی مقاوم به عنوان مراکزی که در روزهای سختی باید به امداد و کمک مردم بپردازند، گفت: امروز در زمینه بازسازی منازل روستائیان و مناطقی که در اثر زلزله دچار خسارت شده‌اند، باید توجه ویژه‌ای به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای جبران خسارات ناشی از زلزله و کمک به زلزله‌زدگان 48 ساعت پس از وقوع زلزله در دولت تصویب شد و اختصاص یافت، گفت: از کار بزرگ بنیاد مسکن برای بازسازی مقاوم ساختمان‌ها تشکر می‌کنم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید با تلاش ویژه مسوولان، همه منازلی که نیاز به بازسازی دارند، تا پایان تابستان سال 97 بویژه در روستاها به اتمام برسند، گفت: ما باید پس از آن نسبت به مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده در شهرها و روستاها بپردازیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و مردم برای جبران خسارت‌ها در کنار هم قرار دارند، گفت: زلزله‌زدگان با وجود شرایط سخت و تحمل مصیبت‌های فراوان بانشاط و امیدوار بوده و با در نظر گرفتن شرایط و مقدورات کشور مردم قانعی هستند و به مسئولان اعتماد دارند.

دکتر روحانی با اشاره به درخواست روستائیان زلزله زده در خصوص امهال وام‌ها، اظهار داشت: امهال وام‌ها توسط وزیر کشور، در دولت مطرح می‌شود و با در نظر گرفتن شرایط به انجام خواهد رسید.

رئیس جمهور موضوع اشتغال در استان کرمانشاه را بسیار حائز اهمیت دانست و با تأکید بر اینکه باید موانع و مشکلات اشتغال‌زایی در این استان بررسی شود، گفت: دولت برای اجرای طرح‌های مربوط به آب‌های مرزی بودجه و امکانات وسیعی را به این استان اختصاص داده است که می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی هم تأثیرگذار باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی استان کرمانشاه استعدادهای فراوان و زمین‌های حاصلخیزی در اختیار دارد، گفت: این استان علاوه بر کشاورزی، مستعد باغداری است و باید راه‌های توسعه باغات و درختکاری در این استان بررسی شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فرهیختگان، بزرگان، علما و اقشار مختلف مردم دلاور، مقاوم و فداکار استان کرمانشاه باید بیش از پیش در راستای توسعه این استان تلاش کرده و به میدان بیایند، گفت: شیعه، سنی و اهل حق در کرمانشاه در تمام صحنه‌ها برای ایران دلاورانه حضور داشته و تلاش کردند.

دکتر روحانی جاذبه‌های گردشگری، مناطق و بازارچه‌های مرزی و توسعه راه‌ها را فرصتی بزرگ برای توسعه اشتغال در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: راه‌آهنی که امروز به استان کرمانشاه رسید، در حقیقت آرزوی دیرینه مردم و یکی از وعده‌های دولت یازدهم بود که به ثمر رسید و این بسیار خوشحال‌کننده است.

رئیس جمهور اظهارداشت: راه‌آهنی که از کرمانشاه می‌گذرد در نهایت با اتصال به راه‌آهن عراق و سوریه در آینده، بسیار استراتژیک و محور اتصال ریلی منطقه بوده که خلیج فارس را به دریای مدیترانه وصل می‌کند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه بنا به قول مسئولان این راه‌آهن تا پایان دولت دوازدهم به اسلام‌آباد غرب خواهد رسید، گفت: توسعه راه‌آهن در غرب کشور، خواست مردم است که باید در مسیر انجام آن، تسریع شود.

رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های دولت در زمینه احیاء بافت فرسوده و طرح مهارت حین انجام کار، اظهار داشت: براساس طرح مهارت حین کار کسانی که در کارگاه‌های کوچک برای کارآموزی مشغول به کار شوند، تا پایان سال 97، از پرداخت حق بیمه معاف خواهند بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه سال 96 در حالی به پایان می‌رسد که ملت ایران توانستند در زمینه‌های مختلف سرافرازی‌های فراوانی داشته باشند، گفت: باید خود را برای سال 97، آماده کنیم و در راستای اشتغال بیشتر ، رونق بیشتر و حرکت برای تولید و جذب سرمایه تلاش کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، گفت: خوشبختانه امروز به واسطه برجام این مسیر باز شده و باید تلاش کنیم که سال 97، ‌سال اشتغال بیشتر تولید و جذب سرمایه باشد.

دکتر روحانی جوانان را بزرگترین سرمایه کشور دانست و با بیان اینکه خوشبختانه امروز در زمینه فناوری ارتباطات گام‌های خوبی برای جوانان و اشتغال آنها در کشور برداشته شده، گفت: بنا به گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته 200 هزار شغل در حوزه ارتباطات و در سایه فضای مجازی برای مردم ایجاد شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز فضای ارتباطی بسیار سریع و وسیعی شده و به نوعی هر فرد، یک رسانه در اختیار دارد، گفت: باید از این شرایط به خوبی استفاده کنیم، ضمن اینکه باید نسبت به مضرات آن نیز مراقبت داشته باشیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه در جریان این سفر 25 طرح و پروژه علاوه بر طرح‌هایی که در سفر گذشته مصوب شد، به تصویب رسیده است، گفت: تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های گذشته 356 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که سازمان برنامه و بودجه باید این مبلغ را تأمین کرده تا قول دولت به مردم تحقق یابد.

رئیس جمهور افزود: برای اجرای 25 طرح و پروژه یکهزار و 77 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و این مبلغ غیر از یکهزار میلیارد تومانی است که برای راه‌آهن در نظر گرفته شده و غیر از اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان از صندوق توسعه ملی است. در مجموع بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این استان در نظر گرفته شده که در مقام مقایسه نزدیک به 4 برابر اعتباری است که برای این استان در دولت دهم در نظر گرفته شده است که می‌توان از آن در راستای توسعه و رشد استان استفاده کرد.

دکتر روحانی تأکید کرد: بی‌تردید این استان در سال‌های آینده شاهد توسعه و رونق اقتصادی خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین