|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
البرز فقیرترین استان از لحاظ سرانه درمانی
کد خبر: ۲۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: استان البرز نماد بارز محرومیت در حوزه بهداشت و درمان است و متاسفانه مردم از نبود امکانات درمانی در این استان رنج می‌برند.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جلسه هم اندیشی که با حضور نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، استاندار البرز، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و جمعی از مدیران و معاون مراکز بهداشتی درمانی برگزار شد طی سخنانی اظهارکرد: استان البرز نمود بارز بی‌عدالتی در حوزه بهداشت و درمان است و مردم به معنای واقعی از نبود امکانات درمانی رنج می‌برند.

وی افزود: کمبود فضا و تختهای بیمارستانی البرز را به یکی از فقیرترین استانهای کشور از لحاظ سرانه درمانی تبدیل کرده است لذا باید برنامه ریزی ها را به سمتی سوق دهیم تا بتوانیم تا حد ممکن مشکل این استان را مرتع سازیم.

این مقام مسئول بیان کرد: فعالیتهایی که تا کنون از سوی مسئولین ذیربط در خصوص رفع مشکلات موجود صورت گرفته بسیار قابل تحسین است اما متاسفانه جوابگوی جمعیت رو به رشد البرز نیست.

هاشمی ابراز کرد: برای تامین زیرساخت های بخش درمان باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کرد و شرایط را به گونه‌ای فراهم آورد که سرمایه گذاران با اطمینان خاطر در این بخش سرمایه گذاری کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: البته برای حضور بخش خصوصی باید محتاطانه عمل کرد چرا که عدم برنامه‌ریزی در این امر آسیب‌پذیری قشر کم درآمد را به دنبال خواهد داشت.

وی احداث سه بیمارستان 800 تخت خوابی را از ملزومات استان دانست و گفت: با توجه به موقعیت ویژه استان البرز تلاش می‌شود در خصوص کمبودهای مطرح شده مساعدت و تسهیلات ویژه‌ای برای برون رفت از مشکلات اختصاص یابد.

این مقام مسئول در خصوص توسعه بخش زنان و زایمان بیمارستانهای امام علی(ع) و کمالی گفت: توسعه بخشهای مذکور با توجه به افزایش روز افزون جمعیت باید به نوعی اجابت شود لذا نمایندگان مردم کرج در مجلس باید با دعوت از معاون برنامه ریزی رئیس جمهور وی را در جریان وضعیت درمانی استان البرز قرار دهند.

وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود بر لزوم همکاری شهرداری برای ساخت بیمارستان فردیس تاکید کرد و گفت: برای ساخت این بیمارستان تنها نباید به همکاری بخش خصوصی متکی بود بلکه شهرداری نیز می‌تواند با اختصاص قسمتی از درآمد حاصل از زمین‌های فروخته شده بخشی از نیاز مالی این پروژه را تامین کند.

هاشمی در پایان مجاورت استان البرز با پایتخت را عاملی برای سرکشی در فواصل زمانی نزدیک دانست و افزود: رفع محرومیت‌ها و مشکلات مردم در حوزه درمان یکی از مهم ترین اهدف دولت یازدهم به شمار می‌رود لذا وظیفه ایجاب می‌کند که مسئولین ذیربط به این مهم حساسیت بیشتری داشته باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین