|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۰۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
دولت منطقه خودمختار گوانگشی چین، پس از مرگ‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض مونوکسید کربن، از سخت‌گیری در مورد مسائل ایمنی خبر داد. تنها در سه روز از هفته گذشته، این گاز باعث مرگ ۲۲ نفر شد.
 بر اساس گزارشات دولتی و به نقل از رسانه‌های خبری چین، مسمومیت گازی در منطقه‌ای در جنوب این کشور از ابتدای امسال تا کنون باعث مرگ دست‌کم ۱۰۴ نفر و بستری شدن صدها نفر دیگر در بیمارستان‌ها شده که تهویه هوای ضعیف آب گرمکن‌ها و اجاق گازهای معیوب از دلایل اصلی این حوادث بوده‌ است.

 دولت منطقه خودمختار گوانگشی چین، پس از مرگ‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض مونوکسید کربن، از سخت‌گیری در مورد مسائل ایمنی خبر داد. تنها در سه روز از هفته گذشته، این گاز باعث مرگ ۲۲ نفر شد.

بنابر گزارش‌های خبری گوانگشی در اغلب موارد مرگ افراد به دلیل بخاری‌ها یا اجاق‌هایی که با گاز طبیعی کار کرده و بصورت نامناسب ساخته، نصب و باعث تجمع گاز مونوکسید کربن در داخل اتاق‌ها می‌شوند، اتفاق می‌افتد. به گفته دفاتر بهداشت و درمان اضطراری چین، بسیاری از قربانیان کودکان و سالمندان بوده‌اند.

از آنجایی که گاز مونوکسید کربن، گازی بی‌بو است می‌توان با افزودن یک رایحه هشداردهنده از نشت این گاز آگاه شد.

بر اساس گزارشات، آبگرمکن‌های موجود در حمام‌ها به علت تجمع گاز مونوکسید کربن در محیط کوچک آن، بیشترین مرگ و میرها را شامل می‌شود.

مدیر یک مرکز پزشکی اورژانسی در نانینگ، مرکز گوانگشی، در این رابطه گفت: هر ساله در زمستان گزارشات زیادی از این دست وجود دارد اما هیچ پیشرفت قابل توجهی در این زمینه مشاهده نمی‌شود و این حوادث هر سال اتفاق می‌افتد.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات بارها در مورد استفاده از آبگرمکن‌های نامناسب و بدساخت که به علت نداشتن تهویه و لوله‌های مناسب منجر به انتشار گاز مونوکسید کربن می‌شود، هشدار داده‌اند. گزارشات نشان می‌دهد به رغم تلاش‌ها برای ممنوعیت استفاده از این گونه آبگرمکن‌ها و بخاری‌ها، هنوز به طور گسترده‌ای به ویژه در مناطق فقیرتر که کارگران مهاجر در آن زندگی می‌کنند، در دسترس است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین