|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۹۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
۱۹ باند سارقان لوازم خودرو و چهار باند از سارقان حرفه‌ای خودرو بودند. همچنین ۱۳ باند شناسایی شده نیز سرقت منزل را انجام می‌دادند و هفت باند نیز سارقان اماکن خصوصی بودند.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ درباره مکشوفات طرح رعد ۷ گفت: در این طرح ۴۰۳ سارق دستگیر و همچنین ۴۳ باند متلاشی شدند و حدود هشت میلیارد تومان اموال مسروقه مکشوفه و شش میلیارد تومان هم کالای قاچاق کشف شد.

 سردار حسین رحیمی در حاشیه نمایش مکشوفات طرح رعد ۷ اظهار کرد: هفتمین مرحله طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت با استفاده از پتانسیل کلیه نیروهای کلانتری و سرکلانتری‌های تهران بزرگ از ۴۸ ساعت گذشته آغاز شد و با هماهنگی خوب با مقام قضایی و کار اطلاعاتی، ۲۷۳ مخفیگاه سارقان، مجرمان و متخلفان و مالخران در این طرح شناسایی شد.

متلاشی شدن ۴۳ باند تا کشف ۱۴ میلیارد تومان اموال مسروقه و کالای قاچاق

 فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در ادامه افزود: در این طرح ۴۰۳ سارق دستگیر شدند و همچنین ۴۳ باند متلاشی شدند.

وی درباره فعالیت‌های مختلف بارهای شناسایی شده گفت: ۱۹ باند سارقان لوازم خودرو و چهار باند از سارقان حرفه‌ای خودرو بودند. همچنین ۱۳ باند شناسایی شده نیز سرقت منزل را انجام می‌دادند و هفت باند نیز سارقان اماکن خصوصی بودند.

سردار رحیمی با اشاره به مکشوفات طرح رعد ۷ گفت: در این طرح ۱۰۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که یک مورد از آن‌ها مربوط به بار میوه‌جات بود که از جنوب کشور وارد تهران شده بود و حدود ۹۰ کیلو وزن مواد مکشوفه بود.

وی همچنین با اشاره به کشف ۱۳۰ دستگاه خودروی سرقتی به سایر مکشوفات اشاره کرد و گفت: ۵۳ دستگاه موتورسیکلت، ۳۰ دستگاه دوچرخه، دو قبضه سلاح گرم، دو قبضه سلاح شکاری و ۲۱ قبضه سلاح سرد در این عملیات از مجرمان کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کشف ۳۶ هزار سی‌دی مبتذل، مستهجن و ضدفرهنگی اضافه کرد: در این طرح ۲۲۲ نفر از خرده‌فروشان که در نقاط مختلف شهر فعالیت می‌کردند دستگیر شدند.

وی به ارزش اموال مکشوفه اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه هشت میلیارد تومان و ارزش کالای قاچاق مکشوفه حدود شش میلیارد تومان است.

سردار رحیمی اضافه کرد: بیشترین اموال مکشوفه شامل ماشین لباسشویی، انواع آمپول‌ها و داروهای غیرمجاز، مواد محترقه و مانیتور بود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به تأثیر اجرای طرح‌های رعد اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها وقوع جرم به میزان پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۹۵۱ نفر از معتادان متجاهر جمع‌آوری شدند، به همکاری میان دستگاه‌ها برای این موضوع  اشاره کرد و گفت:‌ باور ما این است که باید با عرضه و توزیع با هم، مبارزه شود و اگر تنها به مقابله بپردازیم و مصرف‌کنندگان را رها کنیم تلاش ما بیهوده خواهد بود. همچنین در این رابطه باید اراده جمعی میان دستگاه‌های مختلف و حتی خانواده‌ها وجود داشته باشد و همه آن‌ها پای کار بیایند تا اقدام اثربخشی صورت بگیرد.

سردار رحیمی اضافه کرد: این پدیده‌ای است که روز به روز توسعه پیدا می‌کند و خانواده‌های ما را گرفتار می‌کند و من اینجا عرض می‌کنم که پلیس برای مقابله با این مسئله خسته نخواهد شد حتی اگر ما این افراد را جمع‌آوری کنیم و مجددا ۴۰ درصد آن‌ها رها شوند، باز هم کار خود را پیگیری می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین گفت: حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار معتاد متجاهر داریم و دستگیری‌های ما در حال حاضر بیش از ۸۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت گشت‌های ضربت در پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در این راستا ما هم موضوع برخورد با خرده‌فروشان و هم برخورد با معتادان را دنبال می‌کنیم.

سردار رحیمی درباره طرح ترافیک پیشنهادی از سوی شهرداری تهران نیز اظهار کرد: طرح ترافیک با دو هدف کاهش ترافیک و کاهش آلودگی اجرا شد. طرحی که در حال حاضر هم اجرا می‌شود کم نقد نیست ولی برای طرح جدید باید بسترها فراهم باشد. در این طرح گفته شده که همه خودروها که تعداد آن‌ها حدود چهار تا پنج میلیون است می‌توانند کارت شارژ بگیرند و وارد طرح شوند. کدام سازوکار را داریم که می‌تواند جلوی ورود این تعداد خودرو را بگیرد. البته این طرح با آنچه که در ابتدا بود متفاوت شده و تغییراتی در آن صورت گرفته است. با توجه به اینکه ما باید ترافیک تهران را مدیریت کنیم باید طرحی جامع و کامل اجرا شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ درباره تقدیر از دو نفر از نیروهای انتظامی گفت: ما نیروهای دلاور و رشیدی داریم که با جان خود در مقابل مجرمان می‌ایستند. هفته گذشته از دو نفر از این نیروها تقدیر کردم که یکی از آن‌ها موفق شده بود زورگیری که اقدام به تعرض به یک خانواده کرده بود را دستگیر کند و فرد دیگر کسی بود که یکی از گردن‌کشان و عربده‌کشان را با قدرت به زمین خوابانده بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین