|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۹۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و طی آن استقلال در گروهی بسیار دشوار قرار گرفت. تیمی که این روزها در لیگ برتر شرایط مناسبی ندارد، باید ۳ ماه دیگر به مصاف بزرگان غرب آسیا برود.
 قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و طی آن استقلال در گروهی بسیار دشوار قرار گرفت. تیمی که این روزها در لیگ برتر شرایط مناسبی ندارد، باید ۳ ماه دیگر به مصاف بزرگان غرب آسیا برود.

الهلال عربستان و العین امارات (که به احتمال زیاد از پلی‌آف بالا می‌آید) قطعاً دشوارترین رقبایی هستند که یک تیم در غرب آسیا می‌تواند با آنها همگروه شود. تازه درکنار این رقبا، الریان قطر هم حریف دست و پا بسته‌ای تلقی نمی‌شود. همه این موارد بیانگر زمستان بسیار سختی است که استقلال باید به استقبال آن برود. البته دشواری گروه نمی‌تواند باعث شود از همین حالا پرونده استقلال را بسته شده تلقی کنیم و اتفاقاً آبی‌ها باید از همین حالا کار را آنقدر سفت و محکم بگیرند که در پایان مرحله‌ گروهی شاهد صعود مقتدرانه آنها باشیم نه اینکه زانوی غم بغل گرفتن بازیکنان و هواداران را نظاره کنیم.

قطری‌ها، ناکامان همیشگی
استقلال همیشه مقابل تیم‌های قطری نتایج مطلوبی گرفته است و اتفاقاً الریان یکی از نمایندگانی است که بارها و بارها به آبی‌پوشان باخته؛ از جام باشگاه‌های آسیا گرفته تا لیگ قهرمانان. برای الریان تهران و دوحه تفاوت چندانی ندارد چون همواره مغلوب استقلال شده است. البته قطعاً قطری‌ها با کلی‌ ساز و برگ به مصاف آبی‌ها می‌آیند ولی به جرأت می‌توان گفت از همین حالا باید برای‌شان ۲ باخت کنار گذاشت مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی رخ بدهد.

رخ به رخ با زعیم
اگر چه هواداران الهلال تیم خود را «زعیم آسیا» تلقی می‌کنند ولی باید به آنها خاطرنشان کرد همین زعیم بالغ بر چهار سال قبل (فروردین سال ۹۲) در ریاض مقابل استقلال سر تعظیم فرود آورد. الهلال طعم تلخ شکست برابر آبی‌ها در امارات را هم چشیده‌ و اغلب پیروزی‌هایش برابر استقلال در ضربات پنالتی حاصل شده است. شاید تنها نقطه تاریک رویارویی‌های استقلال مقابل الهلال به همان بهار سال ۹۲ برگردد، زمانی که در تهران مقهور این تیم عربستانی شد. الهلال تا فینال فصل جاری لیگ قهرمانان هم بالا رفت اما قطعاً شکست‌ناپذیر نیست و شاگردان شفر می‌توانند این تیم را در تهران و حتی در ریاض مقهور کنند البته قبول داریم کار دشواری است ولی غیر ممکن نیست.

فصل انتقام
اگر چه العین تلخ‌ترین شکست استقلال در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا و به طور کلی سنگین‌ترین ناکامی یک تیم ایرانی در عرصه باشگاهی بین‌المللی را رقم زده و متأسفانه خاطره‌ آن ناکامی ۶ بر یک هرگز از ذهن فوتبال ما پاک نمی‌شود ولی فراموش نکنیم به هر حال حادثه هم در وقوع این اتفاق تلخ دخیل بود و بدون شک دیگر چنین نتیجه‌ای تکرار نخواهد شد. استقلال مقهور العین شد اما فراموش نکنیم تا پیش از آن شکست، العینی‌ها باخت‌های زیادی برابر استقلال داشته و بارها در تهران و حتی خانه خود طعم تلخ ناکامی مقابل آبی‌پوشان پایتخت را چشیده‌اند.

استقلال در گروه مرگ قرار گرفته ولی قرار نیست با حکم افتادن در چنین گروهی، محکوم به مرگ شد. اتفاقاً استقلال می‌تواند در گروه مرگ زندگی کند و از آن سربلند خارج شود. الهلال و العین غول‌های آسیا شده‌‌اند، دقیقاً مثل استقلال که در قاره‌ کهن غول بوده است. نمایندگان امارات و عربستان پاشنه‌های آشیلی دارند که باید به بهترین شکل ممکن از آنها استفاده کرد و مقتدرانه راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان شد. اتفاقی که می‌تواند به منزله تولد دوباره آسیایی استقلال در گروه مرگ لیگ قهرمانان تلقی شود.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین