|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
همین امروز مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت که با زحمت زیاد بیش از 400 میلیون تومان بودجه برای انجام فعالیت های عمرانی طرح های بسیار ضروری دریافت کرده اند اما به مجرد این که این پول وارد حساب استان تهران شده است، بر اساس حکم دادگاه برای پرداخت بدهی سازمان در سال 86 به مالکی که از سازمان شکایت کرده است، برداشت شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: سیاست سازمان این است که به تعهدات مدیریت قبلی سازمان پایبند باشد.

محمد علی نجفی در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور در جمع خبرنگاران افزود: مشکلی که داریم این است که بدهی ها و تعهدات بسیاری از مدیریت قبلی سازمان برای ما باقی مانده است.

وی افزود: همین امروز مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت که با زحمت زیاد بیش از 400 میلیون تومان بودجه برای انجام فعالیت های عمرانی طرح های بسیار ضروری دریافت کرده اند اما به مجرد این که این پول وارد حساب استان تهران شده است، بر اساس حکم دادگاه برای پرداخت بدهی سازمان در سال 86 به مالکی که از سازمان شکایت کرده است، برداشت شده است.

نجفی تصریح کرد: مشکلاتی از این نوع بسیار زیاد و مجموعه تعهداتی که در سال های قبل انجام شده بسیار زیاد و بسیار فراتر از امکانات مالی کنونی سازمان است.

وی گفت: ما به تدریج به این تعهدات عمل خواهیم کرد و معتقدیم به هرحال مدیریت سازمان یک تصمیمی گرفته است که گرچه دلایل و ریشه ها آنها برای ما روشن نیست ولی باید نسبت به مردم در قبال این تعهدات عمل بکنیم.

وی افزود: درباره فیلم«خسته نباشید» هم گزارشی تهیه شده است که به معاون توسعه مدیریت ابلاغ کردیم که بررسی کنند تا اگر بتوانیم تا پایان سال به تعهد داده شده عمل کنیم.

آقای نجفی در ادامه گفت: ما اخیرا شورای ثبت آثار تاریخی را دوباره احیا کرده ایم و به اعضای آن حکم داده ایم و اولین جلسه آن تا دو هفته آینده تشکیل خواهد شد.

وی افزود: همه موارد مربوط به ثبت، شامل ورود به ثبت و خروج از آن در این شورا بررسی خواهد شد
و اعضای شورا افراد برجسته و شناخته شده ای هستند که وقتی اسامی آنان اعلام شود اهل فن می بینند که این شورا خوب انتخاب شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امیدوارم از این پس شاهد تصمیماتی از این نوع نباشیم که یک بنایی ثبت شود و پس از مدت کوتاهی از ثبت خارج شود، علاوه بر آن مسئله حریم آثار تاریخی است که به این شورا سپرده ایم.

وی افزود: مسئله حریم مهم است اما در جاهایی برای مردم ایجاد مشکل کرده بود،یعنی حریمی انتخاب شده بود که حتی از نظر فرهنگی و تاریخی قابل دفاع نبود.

نجفی گفت: تمام حریم ها که مورد اعتراض واقع شده است، بازنگری خواهد شد و از این به بعد هر اثری هم که ثبت شود در کنار صورت جلسه ثبت آن مسئله حریم نیز مشخص خواهد شد.

وی افزود: ورود صنایع دستی چینی دو شکل دارد یا قانونی است یا قاچاق، درباره قاچاق ما کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم و باید دستگاه های ذیربط حساس تر شوند به همان اندازه که به قاچاق کالاهای دیگر حساس هستند.

نجفی تصریح کرد: درباره بخش قانونی، هم از نظر بالا بردن سود گمرکی و عوارض و هم ممنوع کردن بخشی از آنها که چیز با ارزشی نیست که به عنوان صنعت دستی وارد می شود، در حال بررسی هستیم.

وی گفت: امیدواریم از طریق دولت و مصوبه ای که می گذرانیم این مسئله را حل کنیم البته دولت از قبل هم مصوبه ای داشته است که فروش این صنایع را در بعضی اماکن ممنوع کرده است که متاسفانه این مصوبه هم اجرا نمی شود.

نجفی گفت: من اخیرا نامه ای به وزیر کشور نوشتم که ایشان به استانداران ابلاغ کنند چون مرجع اجرای این مصوبه استانداران هستند،امیدواریم این مصوبه اجرا شود تا ما به بقیه مسائل بپردازیم.
منبع: انتخاب
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
فضول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
0
1
ناتوانی خودتون را گردن دیگران نیاندازید
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
0
1
شما فعلاً دنبال اون قليونه باشيد كه افتاد و بشكست!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین