|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
با حضور وزیر کشور
کد خبر: ۱۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
حضور وزیر کشور، مراسم تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید قم برگزار شد و حجت‌الاسلام صالحی‌منش به عنوان استاندار جدید قم معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه استاندار قم عصر امروز با حضور وزیر کشور در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رحمانی فضلی، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) و نیز حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی و امیرآبادی فراهانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام بنایی مشاور قوه قضائیه، دلبری شهردار قم، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیران کل ادارات، نهادها و سازمان‌های سطح استان و جمعی از مسئولان شهر و استان قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی منش سوابق خوب و تجربیات مفیدی در مراکز مختلف داشته است گفت: تجربیات وی در مدیریت عالی استان قم به کار خواهد آمد.

وی با تاکید بر حرمت قائل شدن برای قم، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید از سوی تمام مسئولان و مدیران خاطرنشان کرد: مراجع تقلید ما محل مراجعه مردم برای همه کارها هستند و آنچه آنها برای تمام کشور مصلحت می‌دانند باید مورد توجه مسئولان باشد.

پس از آن کرم رضا پیریایی، استاندار سابق قم سخنرانی کرد و با بیان اینکه حضور یک سال و نیم در قم را افتخاری بزرگ برای خود می‌داند عنوان داشت: آقایان محتاج، ناظمی اردکانی و موسی‌پور به عنوان استانداران قبلی قم در مسیری مشخص کارهایی انجام دادند که همه آنها را مدیون امام امت، رهبر معظم انقلاب و خون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه طی هشت سال گذشته اقدامات فراوانی در کشور انجام شده است گفت: به استاندار جدید قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی منش تبریک می‌گویم و عقیده دارم که کار وی سخت‌تر از دوره‌های گذشته خواهد بود.

در ادامه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی سخنانی گفت: توصیه‌ها و سفارشات زیادی در مورد قم به استاندار جدید و سایر مسئولان و مدیران کشور از سوی رئیس جمهور صورت گرفته است؛ فطرت آدمی با اعتدال که حسنی ذاتی دارد مربوط است؛ امیدواریم استاندار جدید قم این اعتدال را در عمل اجرایی کند؛ مهم نیست که هر کس چه اعتقاد سیاسی دارد بلکه آنچه اهمیت دارد اینکه افراطی‌گری و خشونت وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران پس از لطف خداوند و حمایت‌های رهبری مدیون مردم هستند گفت: هر جا از مردم فاصله گرفته شده توفیقی حاصل نشده است بنابراین مردم ولی نعمت مدیران بوده و در مقابل همه آنها مسئولیت داریم؛ اصل ارتباط با مردم برای همگان محفوظ است ولی در مقام اجرا، بیشترین مسائل و ارتباطات با مردم حاصل می‌شود.

در بخش بعدی مراسم، حکم استانداری قم به حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش، استاندار جدید قم داده شد و وی نیز پس از دریافت آن طی سخنانی گفت: استاندار مجری سیاست‌های کلی نظام بر اساس قانون اساسی، فرامین رهبر و دستورات رئیس جمهور است و وظیفه دارد در حد امکانات نهایت تلاش خود را در راستای تکالیف محوله مبذول دارد.

وی با بیان اینکه عدالت یکی از اولویت‌های استانداران در انجام وظایفشان است گفت: سلمان از رسول گرامی اسلام(ص) نقل کرده است که فرمودند «هر کس بر مردم فرمانروایی کند ولی عدالت نداشته باشد خداوند را خشمناک و غضبناک ملاقات خواهد کرد»؛ توسعه و پیشرفت همه جانبه استان یکی دیگر از اولویت‌هاست؛ با وجود تلاش‌های استانداران گذشته در راه توسعه و پیشرفت قم باید گام‌های بلندی برداشته شود و مراد از این رشد، توسعه همه‌جانبه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین