|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۱۳۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
در حلب و سوریه دجال به آمریکا و صهیونیستی‌ها تطبیق می‌شود و اعراب، آل سعود، تکفیری‌ها و داعشی‌ها نیز بر سفیانی‌ها منطبق می‌گردند. در همین زمینه پیروزی مسلمانان حلب به معنای پیروزی مسلمانان بر کفر و دار و دسته سفیانی‌ها و دجال‌هاست.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تمدید قانون تحریم‌های 10 ساله علیه ایران گفت: این تمدید نقض توافق هسته‌ای و برجام است و قرار بود که اوباما آن را وتو کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته در واکنش به تمدید تحریم‌های 10 ساله آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: همه دیدند که در روزهای اخیر آمریکا چگونه عمل کرد. آن‌ها بعد از 10 سال تحریم مجدداً ایران را تحریم کردند و گفتند که این تحریم‌ها نقض توافق هسته‌ای نیست.

وی با تاکید بر این‌که «تحریم‌های 10 ساله آمریکا نقض توافق هسته‌ای و برجام است»، اظهار کرد: آمریکا قرار نبود این اقدامات را انجام دهد و قرار بود چنانچه این قانون تصویب شد، اوباما آن تحریم‌ها را وتو کند اما این کار را نکرد و به عهدشکنی و دروغ روی آورد این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران صداقت، امانت، تقوا و نظام اسلامی خود را که براساس عقل و دین استوار است، نشان داد و در تمام مراحل راه صحیح را گفت و انتخاب کرد.

وی تاکید کرد: دنیا باید چشم خود را باز کند و ببیند که چه کسی حق و چه کسی باطل است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که «نظام جمهوری اسلامی با اقتدار و عزت پیش می‌رود» گفت: آن‌هایی که اهل علم هستند نیز بر این باورند منطقی می‌تواند در دنیا عرض اندام کند که اساس آن قرآن است و الان نیز ام‌القرای آن کشور اسلامی ایران است.

وی در بخش‌هایی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیان ویژگی‌های آخرالزمان پرداخت و اظهار کرد: در آخرالزمان مشکلات برای جهان اسلام زیاد می‌شود و گرفتاری و ظلم و ستم آنچنان گسترده می‌شود که جهان اسلام را کاملا مضطرب می‌کند. در این شرایط و براساس توصیه ائمه اطهار (ع) صبر کردن و انتظار فرج کشیدن و همچنین دعا برای فرج امام عصر(عج) خواندن بهترین اقدام است.

وی تاکید کرد: صبر توصیه‌شده از سوی ائمه به معنای مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها است. در دوران آخرالزمان ایستادگی در برابر شرایط و امید به آینده دو وظیفه‌ای است که برعهده مسلمانان قرار دارد.

امامی کاشانی در ادامه به اوضاع دنیا و درگیری‌ها و نابسامانی‌های امروز آن اشاره و خاطرنشان کرد: براساس احادیث بی‌سروسامانی‌هایی که امروز در دنیا وجود دارد دارای دو منشأ است یکی دجال و دیگری سفیانی‌ها است.

وی با بیان این‌که Lبنا بر احادیث، دجال به معنای کافر و سفیانی‌ها مسلمانان هستند»  افزود: سفیانی‌ها در کشورهای اسلامی قرار دارند و دجال نیز در سایر کشورهای دنیا حضور دارند و سفیانی در دست دجال است و این دو گروه هر دو جهان را به بی‌سروسامانی می‌رسانند.

وی با اشاره به وضعیت جریان مقاومت همچنین اوضاع سوریه، عراق و فلسطین اظهار کرد: در حلب و سوریه دجال به آمریکا و صهیونیستی‌ها تطبیق می‌شود و اعراب، آل سعود، تکفیری‌ها و داعشی‌ها نیز بر سفیانی‌ها منطبق می‌گردند. در همین زمینه پیروزی مسلمانان حلب به معنای پیروزی مسلمانان بر کفر و دار و دسته سفیانی‌ها و دجال‌هاست.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با تبریک پیروزی حلب به ارتش و مردم سوریه گفت: مردم سوریه توانستند با استقامت، صبر و پایداری خود در مقابل آن‌ها که می‌خواهند با ظلم و وارونه کردن حقایق و همچنین دروغ کار خود را پیش ببرند، پیروز شوند.

وی با تاکید بر این‌که «فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است» به اوضاع فلسطین و مقاومت مردم آن در برابر رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند فلسطین مساله اول جهان اسلام است و ظالمان با حوادثی که ایجاد می‌کنند به دنبال آن هستند که موضوع فلسطین فراموش شود اما جهاد و ایستادگی مردم فلسطین که همان صبر و استقامتی است که ائمه بر آن تاکید کرده‌اند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر این‌که «استقامت راه نجات اسلام و بدبختی صهیونیست‌ها و کفار است»، اظهار کرد: صهیونیست‌ها و کفار از بین خواهند رفت و انشاءالله تمام سوریه همچنین کشور عراق عزیز از شر قوم خبیث داعش و النصره خلاص خواهند شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین