در
سال 1375 (1995) شرکت کیا فیس لیفت جدیدی از پراید عرضه کرد که تولید این
خودرو در ایران نیز آغاز شد. پس از مدتی شرکت سایپا مدل استیشن پراید را
تحت عنوان پراید سفری تولید کرد که به دلیل عدم استقبال مشتریان تولید آن
متوقف شد.
پس
از آن به دنبال انتقادات صورت گرفته نسبت به سطح ایمنی پراید، شرکت سایپا
پروژه ای تحت عنوان پروژه X100 را برای بهینه سازی پلت فرم پراید و ارتقاء
سطح ایمنی این خودرو اجرا کرد و با تملک مالکیت این پلت فرم، خودروهای جدید
را با نام سایپا 111، سایپا 141، سایپا 131 و سایپا 132 نام گذاری کرد.
تمام این اتفاقات در حالی افتاد که تولید پراید در حال تولید در ایران (نسل اول پراید) از سال 1997 در کره جنوبی متوقف شده بود. در سال 1997 شرکت کیا نسل دوم خودروی پراید را تولید کرد که در برخی بازار ها به نام کیا پراید و در برخی دیگر به نام کیا ریو عرضه می شد. ریو به ایران نیز آمد و چند سالی در سایپا تولید شد.
شرکت
کیا در حال حاضر نسل چهارم خودروی پراید را تولید می کند که تحت عنوان کیا
پراید معروف بوده و در بازارهای مختلف عرضه می شود. در این شرایط مشخص
نیست که آیا نسل های سوم و چهارم پراید نیز مانند نسل دوم این خودرو (ریو)
امکان تولید در ایران را خواهند یافت یا اینکه پرونده پراید سرانجام با
توقف تولید نسل اول این خودرو در ایران بسته خواهد شد.
ما 206 اس دی را تغییر چهره میدیم بعد رانا صداش می کنیم
متن رو کامل بخون جانم