|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
»
کد خبر: ۱۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۱
در هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنفرانس منع سلاح های شیمیایی در لاهه هلند،ایران با اجماع اعضا برای یک دوره دو ساله به عضویت شورای اجرایی این سازمان انتخاب شد.
با این انتخاب جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نمایندگان گروه آسیا از اردیبهشت 93 (2014) تا اردیبهشت 95 (2016) عضو شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی خواهد بود.

کاظم غریب آبادی سفیر ایران در لاهه و نماینده دائم کشورمان نزد این سازمان بین المللی، عضویت مجدد ایران در رکن اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی با اجماع 190 کشور جهان را دستاورد دیپلماتیک مهمی برای کشورمان در عرصه بین المللی خواند.

در این رای گیری علاوه بر ایران سه کشور مالزی، پاکستان و قطر نیز از گروه آسیا به عنوان اعضای شورای اجرایی انتخاب شدند.

شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی متشکل از 41 کشور عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی و مهمترین بازوی اجرایی این سازمان است و تصمیم گیری در مورد مهمترین موضوعات مربوط به اجرای مفاد کنوانسیون مذکور برعهده این شورا می باشد.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه بزرگ ترین قربانی سلاحهای شیمیایی می باشد، با بهره گیری از تجارب خود در این زمینه و آگاهی از عواقب و خطرات اینگونه سلاحها در جریان تدوین، تصویب و لازم الاجرا شدن این کنوانسیون و همچنین پس از ایجاد سازمان مربوطه، همواره نقش بسیار فعال و تعیین کننده ای در تحولات و روندهای آن داشته و در حال حاضر نیز یکی از اعضای فعال و تاثیرگذار شورای اجرایی این سازمان است.

هیجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی از روز دوشنبه11 آذرماه به مدت 5 روز در لاهه هلند آغاز به کار کرده است و هیاتی از جمهوری اسلامی ایران نیز به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون امور بین المللی وزیر امور خارجه در این کنفرانس حضور دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین