|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: درب هاي كانون به روي اهالي فرهنگ و هنر باز شود تا اهالي فرهنگ و هنر با حضور خودشان غنا بخش فعاليت هاي كانون باشند.
علي اصغر فاني پيش از ظهر امروز در مراسم معرفي عليرضا حاجيان زاده  مديرعامل جديد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كه در سالن اجتماعات كانون برگزار شده بود گفت: كانون به عنوان نهادي زير بنايي و مبنايي مورد توجه بزرگان كشور و در راس آن مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و رئيس جمهور است .  
 
وي اضافه كرد : كانون مي تواند به عنوان نهادي اثرگذار، جريان فكري و توانمندي هاي دانش آموزان را جهت دهي وهدايت كند .  
 
دكتر فاني با نقد آموزش هاي حافظه محور افزود : عموم صاحب نظران معتقدند آموزش و پرورش متكي به محفوظات و كتاب درسي است و كانون مي تواند خلاء موجود را پر كند.
 
وي تصريح كرد : اگر تربيت را به عنوان رفتار مطلوب پايدار تعريف كنيم، آن گاه  فعاليت هاي كانون مانند انيميشن، تئاتر، فيلم و فعاليت هاي فرهنگي هنري پررنگ تر جلوه مي كند و فعاليت هاي كانون مي تواند جرياني باشد كه تعليم و تربيت مستقيم را به تعليم و تربيت غير مستقيم تبديل كند .  
 
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه كانون مكمل آموزش و پرورش است و مي تواند خلاهاي موجود را جبران كند، افزود: ما در آموزش و پرورش اين توفيق را داريم كه نهادي به عنوان كانون داريم و آموزش و پرورش خود را موظف به حمايت ازكانون مي داند  .
 
وي با اشاره به آخرين ديدار مقام معظم رهبري(مدظله العالي) از كانون اضافه كرد: معظم له پيشنهاد فرمودند يك هسته فكري براي هدايت و راهبري فعاليت هاي دانش آموزي ايجاد شود و از متفكرين، متخصصين و هنرمندان بر اي تشكيل اين هسته فكري استفاده شود .
 
وزير آموزش و پرورش در خصوص شيوه استمرار فعاليت هاي كانون تاكيد كرد : برنامه ها و فعاليت هاي كانون با تمام ظرفيت و قوت بيشتر انشاءا... ادامه خواهد يافت.  
 
وي تصريح كرد : كانون متعلق به آموزش و پرورش و آموزش و پرورش متعلق به كانون است و بايد  محل مناسبي براي تجمع اهالي فرهنگ و هنر باشد .  
 
دكتر فاني اضافه نمود : حاجيان زاده  درب هاي كانون را بازخواهند كرد  تا اهالي فرهنگ و هنر با حضور خود غنابخش فعاليت هاي كانون باشند .
 
وي در خاتمه ابراز اميدواري كرد؛ با بهره گيري از تجربيات اعضاي محترم هيات مديره قديم و جديد  و صاحب نظران درون و برون سازمان فعاليت هاي كانون، غناي بيشتري يابد .
 
شايان ذكر است: در پايان حكم انتصاب عليرضا حاجيان زاده توسط دكتر فاني به وي اعطا و از زحمات سيد صادق رضايي مدير عامل سابق قدرداني به عمل آمد.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین