کد خبر: ۱۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
عضو هیات علمی دانشگاه پردیس قم گفت: در یکصد روز دولت یازدهم نشانه های روشنی از خروج ورزش ایران از انزوای بین المللی پدیدار شده است.
ˈ قدرت الله باقری ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: ورزش ایران باید از نظر حضور در رقابت های مهم جهانی، قبول میزبانی مسابقات بین المللی و حضور علمی و آکادمیک در ماراتن های جهانی، به جایگاه خود واقعی خود برگردد که سیاست های دولت نشان می دهد به این سمت درحال حرکت هستیم.

وی گفت: اینکه قرار است تیم های بزرگی مانند آث میلان با حضور در ایران، با تیم های ایرانی بازی کنند، پیام روشنی از رفع محدودیت ها و خارج شدن فوتبال ایران از انزو است.

مربی بدنساز تیم ملی فوتسال ایران گفت: قبل از این دولت، اگر می خواستیم 100 دلار برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی به یکی از کشورها انتقال دهیم، خیلی سخت بود و باید 10 واسطه پیدا می کردیم و مقالات ما را نیز در نشریات بین المللی ثبت نمی کردند ولی اکنون به راحتی می توان در مجامع بین المللی رفت و آمد، و با جهان خارج از ایران ارتباط برقرار کرد.

وی ادامه داد: برای جام ملت های آسیا به خاطر مسائل سیاسی به ایران میزیانی نمی دادند تا بتوانیم مسابقات مهم را در کشور خود برگزار کنیم ولی در این دولت امید به چنین اقداماتی وجود دارد.

وی گفت: اعزام تیم ها به مسابقات بین المللی خوب است اما بهتر آن است که تیم های جهان را میزبانی کنیم چرا که هر چند میزبان بودن هزینه دارد ولی در کنار آن درآمدهای زیادی نیز حاصل می شود.

وی ادامه داد: اتفاق دیگر در این دولت، ایجاد درهای باز روی ورزش ایران است که برخی چهره های مطرح بین المللی از جمله رئیس فدراسیون جهانی فوتبال وارد کشور ما شدند و پول ورزش و فوتبال تا حدودی از حالت بلوکه شدن خارج شد.

باقری گفت: قبل از دولت یازدهم، فدارسیون ها وضعیت وخیمی داشتند و پولی برای فعالیت نداشتند و به نوعی خود خوری می کردند، بسیاری از مسابقات برگزار نمی شد و خیلی از تیم ها اعزام نمی شدند ولی چیزی که شنیده شده این است که بودجه هایی به فدراسیون های ورزشی تزریق شده و برخی اردوها و مسابقات لغو شده به جریان افتاده است.

وی ادامه داد: نوع نگاه دنیا به ما، در همه چیز از جمله ورزش تاثیر دارد و به طور قطع اگر ما از انزوای ورزشی به طور کامل خارج شویم شاهد شکوفایی بیشتر در عرصه جهانی در رشته های مختلف ورزشی خواهیم بود
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین