»
فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین:
کد خبر: ۱۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین گفت: توافقات ژنو در کل به نفع سیاست و اقتصاد ایران است.
سالار آبنوش اظهار کرد: در موضع گیری هایی که مقام معظم رهبری در چند ماه اخیر داشتند کاملا روشن و واضح بود که دشمن در شرایط بهم ریخته به سر می برد و مستاصل شده است دشمنی که یک روز به دنبال خاور میانه بزرگ و تصرف منطقه بود به روزی افتاده که مسائل داخلی و اقتصادی خودش را هم نمی تواند حل کند.

وی افزود: رهبر انقلاب با تیز بینی و درایت خاصی که خداوند به ایشان عنایت کرده این مطالب را کاملا موشکافی کرده و بحث نرمش قهرمانانه را مطرح کردند و در سخنرانی اخیر خود راه را برای ملت ایران روشن و نیز پیام ملت ایران را به دشمنان اعلام کردند.

آبنوش در مورد توافقات شب گذشته در ژنو تصریح کرد: مقام معظم رهبری با حمایت خود از تعیین خط قرمز و چارچوب های  کلی، دولت را به سمت مذاکره هدایت کرده و خواستند که این موضوع با هوشیاری و توجه به سابقه های دشمن و عدم اعتماد به او انجام شود که خوشبختانه توافقات ژنو از هر لحاظ به نفع ایران است.

وی بیان کرد: این مذاکرات برای ما دو سر برد بود به نحوی که اگر آنها حقوق ما را قبول کرده و به رسمیت می شناختند که مراد حاصل شده بود و  اگر قبول نمی کردند دنیا می فهمد که منطق غرب منطق زور است و اینها قدرت منطق را درک نمی کنند و در هر صورت برد با ما بود ولی خوشبختانه در این مذاکرات هم توانستیم به خواسته هامان دست پیدا کنیم و هم اینکه دنیا متوجه شد که ما هیچ میلی به مناقشه نداریم و خواستار صلح و ثبات در منطقه هستیم.

وی در مورد اجرای توصیه های رهبر انقلاب مبنی بر نرمش قهرمانانه عنوان کرد: نرمش قهرمانانه تاکتیک و تکنیک های کار است که در هر نبردی بستگی به عناصر اجرا کننده آن دارد که بعضی ها خوب اجرا می کنند و بعضی ها نه، ولی در نامه ای که مقام معظم رهبری در جواب نامه رئیس جمهور دادند درکل از نتیجه مذاکرات راضی بودند.

آبنوش با اشاره به ضرورت تبیین مسائل سیاسی برای نسل نوجوان و جوان گفت: سخنان مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان نه تنها در مذاکرات ژنو موثر و تعیین کننده بود بلکه برای نسل سوم و چهارمی که اکنون در حال رشد و پاگذاشتن به عرصه و اجتماع هستند و شبهاتی که دشمن برای آشفته کردن ذهن جوانان امروز ما مطرح می کنند روشنگرانه بود.

وی در مورد اظهارات اوباما در شب گذشته مبنی بر عقب راندن و محدود کردن ایران در بحث هسته ای گفت: کسی که شکست خورده این را نگوید چه بگوید و آنهایی که به این موضوع اشراف دارند می دانند که چه کسی پیشرفت کرد و چه کسی عقب نشینی کرد.

وی تاکید کرد: این حرفها لفاظی بیش نیست و دشمن سالهای زیادی است که این حرفها را می زند ولی با وجود همه این تحریم ها که فشار زیادی را بر روی مردم داشت، ملت ایران باز هم پیشرفت کرد و دشمن دید اگر از این فرصت استفاده نکندملت ایران قدرتمند تر شده و دیگر نمی توانند به اهداف خود دست پیدا کنند، در واقع دشمن در اینجا از ضرر خود جلوگیری کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین