|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴
»
رویترز خبر داد:
کد خبر: ۱۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
رویتر به نقل از یک منبع حاضر در هیات مذاکراتی روسیه گزارش داد که سرگئی لاوروف امروز(جمعه) برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه 1+5 به ژنو سفر می‌کند.
خبرگزاری رویترز به نقل این منبع روس گزارش داد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این سفر با اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز دیدار خواهد کرد.

دیپلمات‌های روس و آمریکا‌یی قرار است روز دوشنبه در ژنو با یکدیگر دیدار کنند تا درباره مقدمه‌چینی‌ها برای یک کنفرانس صلح بین‌المللی درباره سوریه گفت‌وگو کنند.

رویترز در ادامه گزارشش نوشت که ایران و شش کشور گروه 1+5 روز جمعه تلاش کردند مذاکرات برای رسیدن به یک توافق موقتی درباره برنامه هسته‌یی ایران را پیش ببرند.

برخی دیپلمات‌های غربی نزدیک به مذاکرات احتمال رسیدن به یک دستاورد قریب‌الوقوع در مذاکرات سه روزه‌یی که از روز چهارشنبه شروع شد را پایین دانستند و مدعی شدند که اگرچه پیشرفت‌هایی در دو روز اول حاصل شد و میزان اختلافات کاهش یافت اما پافشاری ایران مبنی بر این که شش قدرت حق غنی‌سازی اورانیوم را با صراحت به رسمیت بشناسند موضوع دشواری بود.

دیپبلمات‌های غربی گفتند که هنوز این احتمال وجود دارد که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر به ژنو بیاید تا به وزیران خارجه پنج کشور دیگر گروه 1+5 در تلاشی دیگر برای نهایی کردن یک توافق بپیوندد.

ولی یک دیپلمات اروپایی عالی‌رتبه در جمع خبرنگاران گفت که تنها در صورتی که توافقی برای امضاء کردن وجود داشته باشد، وزیران خارجه این سفر را انجام خواهند داد.

این دیپلمات با بیان این که "مابه پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم، از جمله در زمینه مسائل محوری" افزود که "چهار یا پنج مورد هنوز روی میز است" که باید حل شود.

یک دیپلمات غربی عالی‌رتبه شب پنج‌شنبه گفت این که دور سوم مذاکرات ژنو بدون توافق به پایان برسد و چند هفته دیگر برای تلاشی مجدد دوباره برگزار شود "تراژدی نخواهد بود".

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین