|
|
امروز: شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
»
کد خبر: ۱۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
کارشناس شبکه فاکس‌نيوز با انتقاد از رويکرد دولت اوباما در خصوص حل موضوع هسته‌اي ايران، آن را اقدامي شتابزده توصيف کرد که در آن صرفا حفظ وجهه و ميراث او در نظر گرفته شده است.
شبکه تلويزيوني فاکس نيوز گفتک: "ليز تروتا " نويسنده و خبرنگار در تحليل مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه پنج بعلاوه يک گفت پس از سه روز مذاکرات فشرده در پشت درهاي بسته که کسي نمي دانست واقعا در آنسوي آن چه مي گذرد، اظهارات وزير امور خارجه فرانسه تصويري مختصر از چانه‌زني‌ها را ارائه کرد. اين در حالي بود که بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز هر گونه معامله با ايران را «معامله اي بسيار بد» توصيف کرده بود و درباره پيامدهاي آن هشدار داده بود.

وي در ادامه با اشاره به اظهارات خوشبينانه جان کري وزير خارجه آمريکا و مقامات ديگري چون سوزان رايس، تاکيد کرد دولت اوباما براي « معامله به هر بهايي» تلاش مي کند تا وجهه و ميراث خود را تقويت کند.

اين خبرنگار با فرافکنی افزود توافق شتابزده با ايران بر مبناي اشتياق اوباما براي حفظ وجهه خود خطرناک است.

وي ادعا کرد ايران باور دارد که به عنوان کشوري مستقل حق دارد قدرت هسته‌اي داشته باشد. اما نکته اينجاست که اين حق فقط براي کشورهاي متعادل تعريف شده است نه براي يک نظام که بتواند غرب را تحقير کند و اسرائيل را به يک صحراي برهوت تبديل سازد.

وي در پايان گفت به تضمين‌‌هاي مقامات دولت اوباما درباره معامله هسته‌اي با ايران نمي‌توان اطمينان کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین