|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴
»
کد خبر: ۱۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
با نزدیک شدن به دور دیگری از مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 در ژنو، تلاش‌های صهیونیست‌ها برای جلوگیری از توافق دو طرف شدت بیش‌تری گرفته است و در همین راستا یک پایگاه خبری صهیونیستی مدعی شد که رژیم صهیونیستی با ارسال سند محرمانه‌ای به کاخ سفید توضیح داد که اگر استراتژی اوباما و کری برای حل موضوع هسته‌یی ایران موفقیت‌آمیز شود، ایران چگونه و چه زمانی به یک سلاح هسته‌یی دست می‌یابد.
پایگاه خبری دبکا گزارش داد که این سند برای شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست سوزان رایس ارسال شد.

این پایگاه خبری گزارش داد که پس از آن که اظهارات تبادل شده بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا لحن شدیدی پیدا کرد، تبادلات بین دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزارت خارجه آمریکا تقریبا متوقف شد.

این پایگاه خبری صهیونیستی به نقل از منابع خود در واشنگتن مدعی شده که رایس و شورای امنیت ملی آمریکا موضع محکمی را در قبال سیاست‌های وزارت امور خارجه این کشور اتخاذ کرده‌اند‌،‌ نه تنها در زمینه برنامه هسته‌یی ایران بلکه در زمینه عربستان‌، خلیج فارس و مصر .

این پایگاه خبری مدعی شد که سند ارسالی رژیم صهیونیستی توضیح می‌دهد که اگر پیشنهاد محرمانه دولت آمریکا پذیرفته شود برنامه هسته‌یی ایران که این پایگاه خبری آن را تسلیحاتی خوانده است چگونه گام به گام ادامه پیدا می‌کند.

این پایگاه خبری مدعی شدکه بخش بیش‌تر این سند بسیار فنی و برای بررسی کارشناسان آمریکایی است و نتیجه می‌گیرد که با تعلیق شش ماهه برنامه هسته‌یی ایران، استراتژی دیپلماتیک آمریکا مسیر آن برای رسیدن به بمب یا کلاهک را کوتاه می‌کند.

این سند رژیم صهیونیستی علاوه بر آن در تلاش است استدلال وزیر امور خارجه آمریکا درباره این که بنیامین نتانیاهو بدون دانستن محتوای پیشنهاد آمریکا از آن انتقاد کرده است رد کند.

به ادعای این پایگاه خبری، این سند با جزییات نشان می‌دهد که پیشنهاد آمریکا چگونه باعث شد ایران با عجله درصد به پایان بردن همه قسمت‌های کاری برنامه هسته‌یی خود برآید و آن را برای اجرایی شدن کامل به محض برداشته شدن تحریم‌ها آماده کند.

رژیم صهیونیستی با این ادعاها نتیجه می‌گیرد که بنابراین پیشنهاد آمریکا مسیر ایران برای رسیدن به توانایی هسته‌یی تسلیحاتی را کوتاه‌تر کرده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین