|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
برخی مخالفان دولت تدبیر و امید در اقدامی غیراخلاقی، انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره سازمان بورس را هم به اغراض سیاسی خود آلوده کردند.
بورس
 برخی مخالفان دولت تدبیر و امید در اقدامی غیراخلاقی، انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره سازمان بورس را هم به اغراض سیاسی خود آلوده کردند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، رسانه های جریان مخالف دولت، در اقدامی غیراخلاقی و با عینک جناحی خود، انتصاب یکی از این اعضا را به سبب نسبت خویشاوندی او با یکی از اعضای تیم مذاکرات هسته ای کشورمان ربط داده اند.
ماجرا از این قرار است که شورای عالی بورس روز گذشته 3 عضو جدید را با اعضای هیأت مدیره سازمان بورس که دوره شان به پایان رسیده بود جایگزین کرد که یکی از آنها سید احمد عراقچی است؛ اما مخالفان دولت بدون توجه به سوابق حرفه ای و کاری وی، صرفا روی نسبت خویشاوندی او با سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان تمرکز کردند.
این بی اخلاقی رسانه ای در حالی صورت می گیرد که اولا انتخاب اعضای هیات مدیره سازمان بورس توسط شورای عالی بورس انجام می شود و به طور طبیعی هیچ ارتباطی میان معاون وزیر خارجه با این شورا وجود ندارد. در ثانی، سید احمد عراقچی دارای سوابق حرفه ای، مدیریتی و تحصیلی موثری است که در کمتر گزینه مطرح دیگری برای عضویت در هیات مدیره بورس به چشم می خورد.
احمد عراقچی که پیشتر رتبه اول کارشناسی ارشد رشته اقتصاد نظری را در کشور به دست آورده و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت مالی در یکی از دانشگاه های نیویورک فارغ التحصیل شده، تا کنون سمت های متعدد اقتصادی در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را تجربه کرده است.
او از جمله، مشاور رییس کل بانک مرکزی و دبیر شورای پول و اعتبار است و همچنین سابقه مدیرعاملی یکی از کارگزاری های بورس را دارد. در وزارت اقتصاد نیز، احمد عراقچی عضو غیرموظف هیات مدیره شركت سرمايه‌گذاري هاي خارجي ايران بوده است.
چنین فردی با سوابق مذکور، بی تردید یکی از گزینه های جدی عضویت در هیات مدیره سازمان بورس است و  از همین رو، برای شورای عالی بورس نام خانوادگی افراد در تصمیم گیری در مورد چنین فردی موثر نیست.
با این وجود، بی اخلاقی رسانه ای مخالفان دولت، حد و مرزی نمی شناسد. سید عباس عراقچی، معاون فعلی وزیر خارجه که یکی از اعضای جدید هیات مدیره بورس به خاطر خویشاندی با او، مورد هجمه قرار گرفته، در دولت سابق نیز مسئولیت داشته و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای بود ولی تخریب کنندگان دولت با فراموشی عمدی این موضوعات بدیهی، تلاش کرده اند تا دولت را به فامیل بازی متهم کنند.
جالب تر اینکه خود احمد عراقچی هم در دولت سابق مسئولیت های مشابه دولتی را تجربه کرده است. او از سال 89 تا 91 در وزارت اقتصاد، مدير امور سرمايه‌گذاري شركت سرمايه‌گذاري هاي خارجي ایران بود؛ پیش از آن مشاور امور سرمايه‌گذاری همین شرکت بود و قبل از آن نیز به عنوان مشاور دفتر سرمايه‌گذاري خارجي سازمان سرمايه‌گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران مشغول فعالیت بود. به این ترتیب احمد عراقچی نه فقط در دولت تدبیر و امید بلکه در دولت سابق نیز در سمت های تخصصی اقتصادی سابقه مدیریت دارد.
نکته قابل تامل دیگر اینکه در دولت سابق، برخی انتصابات در حوزه های مشابه اقتصادی، نه به خاطر سوابق و شایستگی افراد بلکه صرفا به خاطر نسبت خویشاوندی انجام می شد اما با سکوت رسانه های مدعی امروز همراه بود؛ به طور مثال، در دولت سابق، فرزند یکی از شخصیت های اصولگرا و داماد یکی از معاونان محمود احمدی نژاد بدون سابقه مشخص، ابتدا به عنوان مشاور جوان رییس جمهور مطرح شد و سپس به عنوان نماینده رییس جمهور به وزارت اقصاد رفت و  پس از چندی عضو هيات مديره شرکت سرمايه‌گذاري خارجي شد؛ با این حال هیچ خبری از اعتراض رسانه های مدعی امروز نبود!
در دولت سابق، یک مشاور جوان دیگر رییس جمهور یک شبه تا مدیرعاملی یکی از شرکت های خودروساز و معاونت رییس جمهور هم پیش رفت اما باز هم خبری از مدعیان مبارزه با رانت فامیلی نبود!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین