|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
فرانسوا مولینز، دادستان فرانسوی مظنون را عادل کرمیشه ۱۹ ساله معرفی کرد که سال گذشته دو بار هنگام تلاش برای رسیدن به سوریه بازداشت شده بود. این مظنون مجبور بود با دستگاه تعیین موقعیت جغرافیایی حرکت کند.
مقام‌های قضایی فرانسه از شناسایی هویت یکی از مهاجمان گروگانگیری اخیر در یک کلیسا در این کشور خبر دادند.

به  نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که عادل کرمیشه ۱۹ ساله از جمله عوامل این گروگانگیری بوده و پیش از این توسط سرویس‌های اطلاعاتی شناسایی شده بود. بر اساس اعلام این مقام‌ها، این فرد مهاجم در سال ۲۰۱۵ قصد داشته به سوریه سفر کند و در ماه‌های گذشته نیز تحت نظارت شدید بوده است.

پلیس فرانسه اعلام کرده که در حال تلاش برای شناسایی هویت دیگر عامل گروگانگیری اخیر است.

از سوی دیگر فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه اظهار کرد که اروپا در حال حاضر از سوی افراط‌گرایان مورد تهدید جدی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ علیه تروریسم جنگی طولانی خواهد بود اما فرانسه در این جنگ پیروز از میدان بیرون خواهد آمد.

اولاند افزود: این جنگ دموکراسی ما را هدف قرار می‌دهد. ما باید متحد باشیم و اتحاد ما قدرت ما است. کشتاری که در کلیسا اتفاق افتاده به معنای حمله به کل فرانسه است. تروریست‌ها می خواهند ما را از هم جدا کنند و در مقابل یکدیگر قرار دهند.

اولاند به خبرنگاران گفت: داعش به ما اعلام جنگ داده و باید با تمام قوا با آنها بجنگیم اما همزمان باید به قانون هم احترام بگذاریم.

او همچنین گفت، این تهدید منحصر به فرانسه نیست و به عنوان مثال آلمان هم با مسأله‌ای مشابه روبرو است.

رئیس جمهوری فرانسه درخواست‌های گروه‌های مخالف راست گرا و راست گراهای افراطی را مبنی بر تشدید قوانین مبارزه با تروریسم بعد از حمله به کلیسا را رد کرد و گفت: این قوانین که از سال ۲۰۱۵ تصویب شده به مقامات قدرت عملکرد فعالیت را می‌دهد.

وی در سخنرانی تلویزیونی در کاخ سفید فرانسه گفت: محدود کردن آزادی‌ها و تغییر قوانین هرگز در زمینه مبارزه با تروریسم کارآمد نبوده بلکه همبستگی لازم ملت را از بین می‌برد و آن را تضعیف خواهد کرد.

وی افزود: دولت با عزم جدی‌تر قوانینی را که تصویب کرده اجرا خواهد کرد که به دستگاه قضا و مقامات امنیتی قدرت لازم را داده و تمدید حالت فوق العاده را نیز در برمی‌گیرد.

فرانسوا مولینز، دادستان فرانسوی مظنون را عادل کرمیشه ۱۹ ساله معرفی کرد که سال گذشته دو بار هنگام تلاش برای رسیدن به سوریه بازداشت شده بود. این مظنون مجبور بود با دستگاه تعیین موقعیت جغرافیایی حرکت کند.

کرمیشه و یک مهاجم مسلح دیگر روز سه‌شنبه پنج تن را در کلیسایی در شمال فرانسه گروگان گرفتند و گلوی ژاک همل، کشیش ۸۴ ساله کلیسا را بریدند. کرمیشه در حمله پلیس کشته شد و یکی دیگر از گروگان‌ها هم زخمی شده‌ و حال او وخیم گزارش شده است.

مولینز گفت که دو مهاجم حامل یک بمب قلابی که در کاغذ آلومینیومی پوشیده شده بود، بودند. آنها همچنین سلاح‌های دستی همراه داشتند.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه در توئیتر خود این حمله را وحشیانه توصیف کرد. اولاند و برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه نیز از محل حادثه بازدید کرده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین