|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
مدیرکل راه آهن قم خبر داد؛
کد خبر: ۱۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
مدیرکل راه آهن قم گفت: قطار تندرو قم - تهران، از فردا برای ایجاد امکان سفر امن در این مسیر آغاز به کار می‌کند.
فرشاد زادخوربا اشاره به راه اندازی قطار تندرو قم - تهران، اظهار کرد: نخستین قطار تندرو قم - تهران فردا از قم حرکت کرده و مسافران را از قم به سمت تهران و سپس از تهران به قم جابه‌جا می‌کند.

مدیر کل راه آهن استان قم افزود: حرکت این قطار ساعت 6صبح به مقصد تهران و ساعت 16:35 دقیقه به مقصد قم می باشد و زمان آن طوری تنظیم شده است که افراد بتوانند کارهای اداری خود را در تهران انجام دهند و بعد از ظهر، به قم مراجعت کنند. ظرفیت این قطار در حال حاضر 540 نفر است و به مرور زمان و با استقبال مردم از قطار تندرو امکان افزایش ظرفیت قطار وجود دارد و افزایش تعداد واگن‌ها، منوط به استقبال مردم است.

زاد خور با اشاره به تصادفات اخیر اتوبان قم - تهران خاطر نشان کرد: در حادثه اخیر اتوبان قم تهران، دو دستگاه اتوبوس به هم برخورد کردند و تعداد زیادی کشته و زخمی به جای گذاردند، این در حالی است که قطار تندرو قابلیت کاهش حداقل 14 اتوبوس از اتوبان قم - تهران را داراست و به این وسیله ما می توانیم شاهد کاهش تصادفات باشیم.

مدیر کل راه آهن استان قم عنوان کرد: واگن‌های قطار تندرو مجهز به سیستم های صوتی و تصویری و سیستم گرمایشی هستند. امکانات رفاهی مورد نیاز و استانداردهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مسیر رعایت می‌شود و قطار به شکل دو طبقه و از نوع اتوبوسی است.

وی تصریح کرد: سرعت این قطار 150 کیلومتر در ساعت است که ظرف مدت یک ساعت و 45 دقیقه مسیر قم - تهران را طی خواهد کرد که برای این مسیر، مبلغ 40 هزار ریال در هر طرف از مسافران دریافت می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین