کد خبر: ۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
مدیرعامل راه‌آهن گفت: پرداخت مابه‌التفاوت قیمت بلیت قطار از طریق یارانه‌ در حال پیگیری است تا دولت و مجلس هزینه‌های مورد نیاز را تامین کند و راه‌آهن از محل آن هزینه‌ها بتواند به شرکت‌های حمل‌ و نقل ریلی کمک کند.
محسن پورسید آقایی - معاون وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه‌ پانزدهمین همایش بین‌المللی حمل‌ و نقل ریلی با بیان این‌که سالانه حدود 4000 میلیارد تومان نیاز داریم، اظهار امیدواری کرد این میزان از محل مابه‌التفاوت افزایش عوارض روی قیمت سوخت و افزایش عوارض از بخش‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای تامین شود.

به گفته وی صنعت حمل‌ و نقل ریلی برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز 1404 به 40 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که بخش مهمی از این میزان باید توسط سرمایه‌گذاران داخلی تامین شود.

درخواست وزارت راه برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی

پورسید آقایی درباره‌ استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: مجلس مصوبه‌ای مبنی بر ارائه‌ وام از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی برای بخش‌هایی همچون کشاورزی داشته که به درخواست وزارت راه تعدادی از نمایندگان اصلاحیه‌ای تهیه کرده‌اند که در این اصلاحیه بودجه، حمل‌ و نقل هم اضافه شود تا این بخش نیز بتواند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در صورتی که مجلس این مصوبه را تایید کند و اجرایی شود ما نیز می‌توانیم از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به بخش‌های مختلف حمل‌ و نقلی وام دهیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر این‌که این مصوبه کمک بزرگی برای ارائه‌ وام به شرکت‌های خصوصی خواهد بود، گفت: با این روش و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران تمایلی برای دریافت وام ارزی ندارند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تا به حال از منابع صندوق توسعه ملی استفاده نکرده‌ایم.

پورسید آقایی با بیان این‌که هر سال در همایش بین‌المللی حمل‌ و نقل ریلی آخرین دستاوردهای این بخش تبادل می‌شود، گفت: راه‌آهن علاوه بر مزایای فراوانی که دارد موتور محرک اقتصاد کشور محسوب می‌شود لذا لازم است به آن توجه ویژه شود و سال‌هاست که به مزایای بخش ریلی اشاره کردیم که به آن بودجه مورد نیاز را ارائه دهند و اگر میزان تقاضای مردم از این بخش افزایش یابد رشد آن را شاهد خواهیم بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین