|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۷
علی مرادخانی در تشییع پیکر محمد علی ابر آویز/
کد خبر: ۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
علی مرادخانی، معتقد است مرحوم محمدعلی ابرآویز برای جاودانگی انقلاب زحمت بسیار کشید و انقلاب اسلامی را به زیبایی تصویر کرد.
تشییع پیکر زنده‌یاد محمدعلی ابرآویز صبح امروز، 26 آبان با حضور علی مرادخانی، حمید شاه‌آبادی، بابک رضایی، کمال شفیعی، محمد گلریز، سیدعباس عظیمی، علیرضا قزوه و اهالی موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

بابک رضایی، موسیقیدان از سخنرانان ابتدای این مراسم گفت: بازگشت همه به سوی خداست و در ایام عزاداری امام حسین (ع) بزرگ مردی از عرصه فرهنگ و هنر را از دست دادیم که آثارش نسل‌های انقلاب اسلامی را با عطر خوش نوای انقلاب آشنا کرد، همچنین سرودهایی که خلق کرد زمزمه جوانان و انقلابیون بود.

رضایی در ادامه افزود: مرحوم محمدعلی ابرآویز که زندگی پر عزتی را طی کرد، در روز عاشورا و در سوگ عزیزی که سالها در محافلش عزاداری می‌کرد به دیدار حق شتافت. همچنین حضور همه هنرمندان را گرامی می‌دارم و از علی مرادخانی و حمید شاه آبادی و عزیزانی که امروز در این مراسم حضور دارند تشکر و قدردانی می کنم.

سپس هادی آرزم، عضو هیات امنای انجمن موسیقی و هنرمند پیشکسوت گفت: من درگذشت این عزیز هنرمند را به خانواده محترم او تسلیت می‌گویم. من از سال 1356 با مرحوم ابرآویز آشنا شدم و در آن زمان او سرودهایی را برای انقلاب ساخته بود که امروزه جاودانه شده است، همچنین وی آثار بی‌نظیری خلق کرده است و من برای روحش شادی را از خدای متعال می‌خواهم.

در ادامه کمال شفیعی شعری عاشورایی را برای حاضرین خواند.

در ادامه بابک رضایی خاطرنشان کرد: در سال 1378 در سی سالگی پیروزی انقلاب اسلامی توفیق این را داشتم تا از نزدیک با زنده یاد ابرآویز آشنا شوم و در جشنواره موسیقی فجر از او تقدیر و تجلیل شد. این هنرمند لیاقت این تجلیل را داشتند زیرا اشعارش در کشور ماه بسیار تاثیرگذار بوده است، همچنین از زمانی که با مرحوم ابر آویز آشنا شدم متوجه شدم دارای روحیه ارزشمند است.

سپس محمد گلریز درباره زنده‌یاد محمدعلی ابرآویز گفت: من از سال‌های اول انقلاب افتخار این را داشتم تا با این هنرمند آشنا شوم و این هنرمند از کسانی بود که کار خود را بدون تبلیغات انجام می‌داد و شاخص‌ترین اثر وی کاری بود که برای ورود امام خمینی به ایران سرود و همه ما سرود "بوی گل و سوسن و یاسمن آید" را به خوبی می‌شناسیم و این سرود انگیزه‌های بسیاری را به وجود آورد که هنوز هم تاثیرگذار است.

این خواننده تاکید کرد: همچنین محمدعلی ابرآویز از ارادتمندان اهل بیت (ع) بود و سرودی درباره امام علی (ع) سروده است که بسیار شنیدنی است، به طور کلی این مرحوم بسیار مظلوم بود و به نظر من گمنام از دنیا رفت.

سپس محمد گلریز چند بیت از شعر محمدعلی ابرآویز را که در وصف امام علی (ع) سروده بود برای حاضرین خواند. همچنین در ادامه علیرضا قزوه شاعر  ابیاتی را از سروده‌های خودش خواند.

در ادامه این مراسم علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زنده‌یاد محمدعلی ابرآویز افزود: مرحوم ابرآویز از عزیزانی بود که توانست شرایط مناسبی برای فرهنگ و هنر به وجود آورد و به کمک او شاهد شور و اشتیاق در جامعه بودیم. همچنین ایشان با چند کلام تصویر درست انقلاب را برای جوانان به وجود آورد.

معاون هنری وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: در سال 1359 با مجموعه کار ابرآویز آشنا شدم و از خدای متعال خواستار شادی روح این مرحوم هستم و در اینجا لازم می‌دانم بگویم سید عباس عظیمی برای این مرحوم زحمت بسیاری کشید، همچنین می‌خواستیم مجموعه کارهای او را تهیه و تولید کنیم اما متاسفانه اجل مهلت نداد.

مرادخانی در ادامه گفت: من از تمامی دوستانی که در مجموعه هنرمندان پیشکسوت فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم و از حمید شاه‌آبادی برای پشتیبانی این موسسه قدردانی می‌کنم، همچنین امیدوارم خداوند وحدت و همدلی را زنده نگه دارد و باید در زمانی که هنرمندان هستند قدر آنها را بدانیم.

علی مرادخانی بیان کرد: همچنین مرحوم ابرآویز برای جاودانگی انقلاب زحمت بسیار کشید و انقلاب اسلامی را به زیبایی به تصویر درآورد و راه او باید ادامه یابد. زنده‌یاد ابر آویز کاری انجام داد که امروزه به خوبی دیده نمی‌شود اما همه می‌دانیم که جاودانه شده است.

سپس بابک رضایی گفت: زنده‌یاد ابر آویز در روز عاشورا به دیار باقی شتافت و مراسم او باید عاشورایی باشد. در پایان بابک رضایی بیتی عاشورایی را برای حاضرین خواند.

همچنین سید عباس عظیمی، مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به خبرنگار هنرآنلاین گفت: موسسه هنرمندان پیشکسوت از هشت ماه گذشته به مشکلات مرحوم ابرآویز رسیدگی کرده است و از همان ابتدا مشکل مسکن او را پیگیری کردیم البته شهرداری تهران به مدت چهار سال برای این هنرمند خانه‌ای را اجاره کرده بود که بنا به دلایلی مجبور به تخلیه شدند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت افزود: همه ما از یک ماه اخیر بسیج شدیم تا به مشکلات مسکن و بیماری این هنرمند رسیدگی کنیم. همچنین در ابتدا با اختیار خودشان این مرحوم را به خانه سالمندان هنرمندان بردیم که بعد از مدتی چون شرایط مطلوب‌شان نبود این مرحوم را به هتل منتقل کردیم.

عظیمی گفت: در چند روز اخیر خانه‌ای را برایشان رهن کردیم و قرار بود شنبه به آنجا نقل مکان کنند؛ اما متاسفانه اجل مهلت نداد، همچنین من به خانواده محترم ایشان و اهالی موسیقی تسلیت می‌گویم.

لازم به یادآوری است، مراسم ختم زنده‌یادمحمدعلی ابرآویز روز سه شنبه 28 آبان از ساعت 12:15 تا 13:30 در مسجد الرضا میدان نیلوفر برگزار می‌ شود.

منبع:هنرآنلاین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین