|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم برقراری پرواز مستقیم میان ایران و قزاقستان بتواند سطح تعاملات تجاری و اقتصادی دو کشور را ارتقاء دهد و گردشگران ایرانی و قزاقستانی نیز بتوانند از خدمات و سرویس‌های ایرآستانا بهره‌مند شوند.
نخستین پرواز مستقیم تهران- آلماتی ظهر امروز وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی می‌شود.

نخستین پرواز مستقیم ایران- قزاقستان از سوی شرکت هواپیمایی ایرآستانا امروز ساعت 14:20 از مبدأ آلماتی وارد تهران می‌شود. این نخستین بار است که ایرآستانا به صورت مستقیم به ایران پرواز خواهد داشت و این ایرلاین اکنون بیش از 60 مقصد بین‌المللی و داخلی از شهرهای آلماتی و آستانا و بیش از 400 مقصد جهانی با همکاری 40 ایرلاین برقرار کرده است.

در همین رابطه یک مقام مسئول در ایرآستانا در نشست خبری امروز خود درباره برقراری این خط پروازی گفت: پرواز امروز با هواپیمای مدل امبرائر190 انجام می‌شود که دارای 88 صندلی استاندارد و 9 صندلی بیزینس کلاس است.

سرکاری امیر بکف با بیان اینکه برقراری این خط پروازی می‌تواند یک کمک و پشتوانه برای ارتباط دو کشور در آینده باشد، افزود: میانگین عمر هواپیماهای مورد استفاده از ایرآستانا در حدود سه سال است و هواپیمای در نظر گرفته شده برای خط پروازی ایران ساخت کشور برزیل است.

وی با تاکید بر اینکه در سطح تجارت دو کشور شرکت‌های دو ملیتی فعال بوده و ورود این ایرلاین می‌تواند سطح تعاملات را ارتقاء دهد، ادامه داد: بر اساس آمارهای وزارت خارجه قزاقستان تعاملات دو کشور در سال 2013 بالغ بر یک میلیارد دلار بوده است که ورود ایرآستانا به عرصه ارتباطات دو کشور می‌تواند زمینه توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری را بیشتر فراهم کند.

امیر بکف با بیان اینکه بالا بردن حجم گردشگران و ارز ورودی دو کشور از مزایای برقراری خط پروازی ایرآستانا است، عنوان کرد: ایران یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان را داراست و یقینا گردشگران قزاقستانی با جاذبه‌های فرهنگی و توریستی ایران، به این کشور سفر خواهند کرد.

به گفته وی وزارت خارجه قزاقستان اکنون در حال مذاکره با دولت ایران است تا تسهیلاتی برای گردشگران این کشور در نظر گرفته شود که از آن دست می‌توان دریافت ویزای گردشگران در حین ورود به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اشاره کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: جاذبه‌های توریستی و گردشگری قزاقستان نیز می‌تواند برای ایرانیان جذابیت داشته باشد و گردشگران در سه ساعت و 15 دقیقه مدت زمان پرواز به کشور ما می‌توانند از مجتمع‌های بسیار پیشرفته و بزرگ، پیست‌های اسکی و همایش‌ها و سمینارهای سالانه بهره‌مند شوند.

وی درباره قیمت بلیت‌های پرواز مستقیم ایران- قزاقستان نیز عنوان کرد: قیمت بلیت اکونومی 260 دلار معادل 893 هزارو 700 تومان و قیمت بیزینس کلاس یک هزارو 75 دلار معادل 3 میلیون و 700 هزار تومان است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم برقراری پرواز مستقیم میان ایران و قزاقستان بتواند سطح تعاملات تجاری و اقتصادی دو کشور را ارتقاء دهد و گردشگران ایرانی و قزاقستانی نیز بتوانند از خدمات و سرویس‌های ایرآستانا بهره‌مند شوند.

گفتنی است پرواز تهران- آلماتی روزهای شنبه، سه شنبه و پنجشنبه و در مجموع سه پرواز در هفته برقرار می‌شود که به گفته معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی در صورت رسیدن به مطلوبیت مورد انتظار تعداد این پروازها با هماهنگی سازمان هواپیمایی افزایش می‌یابد. همچنین پیش از این 9 ایرلاین داخلی و 40 ایرلاین خارجی در ایران فعال بود که با اضافه شدن ایرآستانا تعداد ایرلاین‌های خارجی به 41 عدد می‌رسد.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین