»
کد خبر: ۱۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
دکتر ˈ محمدرضا عارفˈ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ژنو سوئیس را یک تحول و نقطه عطف در ده سال اخیر مذاکرات دانست و تاکید کرد که ˈ دیپلماسی و گفت وگو هرگز محکوم به شکست نیستˈ.
دکتر عارف روز دوشنبه با اشاره به برگزاری مذاکرات فشرده و جدی در ژنو گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره در موضوع هسته ای سخن از مذاکره و گفت وگو کرده ، اما غربی ها به دلیل برخی رفتارها و سخنان نسنجیده ای که مطرح می شد باور نداشتند با ایران بتوانند مذاکره کنند.

وی خاطرنشان کرد : با تغییراتی که پس از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت جدید در ایران رخ داد، غرب دیگر نمی توانست طفره برود و از این منظر به طور جدی پای میز مذاکره حاضر شد و دیپلمات های توانمند دستگاه دیپلماسی ایران هم توانستند در مذاکرات سخت و پیچیده تبحر خود را نشان دهند.

دور اخیر مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ( ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه ۹۲) از پنجشنبه گذشته در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس به ریاست ˈ محمد جواد ظریف ˈ وزیر امور خارجه ایران و ˈ کاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد و شامگاه شنبه به کار خود پایان داد.

مذاکرات قبلی ۲۳ و ۲۴ مهرماه در ژنو سوئیس برگزار شده بود و قرار است دور بعدی مذاکرات ۲۹ آبان ماه در ژنو برگزار شود.

روسیه ، آمریکا ، چین ، فرانسه و انگلیس ( ۵ کشور عضو دایم شورای امنیت) باضافه آلمان عضو گروه ۱+۵ هستند.
منبع: ایرنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین