|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
»
کد خبر: ۱۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
وزیر امور خارجه فرانسه برخی گزارشات مبنی بر این که کشورش مانع رسیدن ایران و گروه 1+5 به یک توافق شد را رد کرد و گفت که قدرت‌های غربی و ایران فاصله زیادی از رسیدن به توافق ندارند.
لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه یک رادیو اروپا گفت: ما (فرانسه) خواستار توافقی برای امنیت منطقه‌یی و بین‌المللی هستیم ولی فرانسه نه منزوی است و نه کشوری است که دنبال‌روی سایرین باشد. یک کشور مستقل است و برای تحقق صلح تلاش می‌کند.

به گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، فابیوس این اظهارات را کم‌تر از 24 ساعت پس از به پایان رسیدن مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو که توافقی به همراه نداشت، بیان کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در ابوظبی در روز دوشنبه گفت که واشنگتن برای به پایان رساندن مذاکرات با ایران درباره برنامه هسته‌یی‌اش عجله ندارد.

کری گفت: ما از طریق دیپلماسی این مسوولیت را داریم که به دنبال تحقق یک توافق باشیم.

با وجود اختلافات بین کشورهای گروه 1+5، وزیر امور خارجه فرانسه نسبت به رسیدن به یک توافق نهایی ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: ما تاکنون پیشرفت بسیاری کرده‌ایم و از یک توافق دور نیستیم.

فابیوس اشاره‌ای به جزییات این که یک توافق نهایی چگونه خواهد بود، نکرد ولی گفت که تعهدات ملموسی باید از جانب تهران درباره ذخایر اورانیوم غنی شده‌اش و همین‌طور راکتور آب سنگین‌اش وجود داشته باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین