|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: بر اساس آمار اگر زوجین پیش از ازدواج به روانشناس و مشاور متخصص مراجعه کنند، تا ۷۰ درصد به تحکیم مبانی خانواده و موفقیت ازدواج‌شان اضافه می‌شود.
عباسعلی الله گفت: آمارها در طلاق هم نشان می‌دهد اگر زوجین پیش از تقاضای طلاق به مشاور و روان شناس مراجعه کنند، تا45درصد از طلاق پیشگیری می‌شود.

وی گفت: این اظهار نظر غیرعلمی و غیرقابل دفاع است که گفته شود روانشناسان و مشاوران تشویق کننده یا عامل افزایش طلاق در کشور هستند.

الله یاری ادامه داد: دغدغه اصلی روانشناسان تحکیم بنیان خانواده است، زیرا کانون گرم خانواده عامل بهداشت روانی افراد است.

این اظهارات واکنشی به گفته‌های مظفری، نایب رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق بود که در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: «یکی از عاملان افزایش طلاق روانشناسان هستند چون با مراجعه زوجین برای مشاوره خطاب به آنها می گویند که شما به درد هم نمی خورید پس باید طلاق بگیرید.»

الله یاری گفت: این سخنان از چند جنبه قابل خدشه است؛ اول این که فرد نخست تصمیم به طلاق گرفته و بعد نزد مشاور می‌رود، بنابراین عامل اولیه طلاق، مسایل دیگری بوده است.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: دوم این که معمولا به لحاظ علمی و تخصصی هیچ مشاور و روانشناسی به صراحت امر به وقوع ازدواج یا طلاق نمی‌کند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در همین حال گفت: گاهی اوقات هم این امکان وجود دارد که جز طلاق راهی نباشد و اینجا هم برای دفاع از حقوق زن و فرزندان و آرامش فکری آنها ممکن است چنین توصیه‌ای صورت گیرد.

وی همچنین هشدار داد: این امکان وجود دارد که افرادی که به صورت غیرمجاز مشاوره می‌دهند به صراحت افراد را به طلاق تشویق کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین