|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
»
کد خبر: ۱۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در سخنانی به توضیح برنامه‌های خود پرداخت و ابراز امیدواری کرد که وزارت ورزش و جوانان در چهار سال آینده بتواند برنامه‌محور حرکت کند.
نصرالله سجادی در سخنانی که برای دفاع خود در صحن علنی مجلس ایراد کرد، ضمن تشکر از رییس‌جمهور و نمایندگان مجلس، گفت: در فرصت اندکی که در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها حضور پیدا کردم برخی برنامه‌های خود را توضیح دادم اما از آنجا که دو روز و نیم فرصت داشتم، نتوانستم در همه کمیسیون‌ها حاضر شوم.

او به بیان بخشی از فعالیت‌های خود پرداخت و گفت: من در سال 58 به عنوان یک معلم در آموزش و پرورش استخدام شدم و در سال 1360 با ابلاغ و دستور شهید رجایی در سمت مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار شدم. در طی 52 ماه که در این سمت خدمت کردم همه تلاش من و دوستانم این بود که با توجه به ارزش‌های تربیتی اسلام نگاه جدیدی را که مورد نظر اسلام و انقلاب بود در تربیت بدنی پیدا کنیم. به همین دلیل با انتشار نشریاتی مانند ارزش و ورزش سعی کردیم بر مسایل ارزشی تاکید داشته باشیم.

سجادی با بیان اینکه با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله حداد عادل و مظفر کار کرده، گفت: از سال 64 تا 65 به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، از سال 66 به عنوان معاون امور حقوقی مجلس، از 66 تا 68 به عنوان قائم مقام سازمان تربیت بدنی، از سال 71 تا 75 به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک، از سال 80 تا 84 معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش و از سال‌های 59 تا 87 به جز یک دوره چهار ساله عضو هیات مدیره کمیته ملی المپیک بودم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اضافه کرد: شانس این را داشتم که در طول این سال‌ها به جوانان خدمت کنم و اساسا کارم با جوانان بوده. از سال 72 تا 92 به عنوان معلم و عضو هیات علمی دانشگاه تهران با جوانان سروکار داشتم به علاوه در شش دوره بازی‌های آسیایی به عنوان سرپرست تیم‌های جمهوری اسلامی تا 450 جوان را در طول بازی‌ها هدایت کردم و در پنج دوره مسابقات المپیک این توفیق را داشتم.

وی با اشاره به حضور در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: دغدغه‌های شما ورزش و جوانان بود به خصوص بر امر مغفول مانده جوانان. به همین دلیل بر اساس مصوبه سال 89 که در قالب یک طرح ارائه شد وزارت ورزش و جوانان تاسیس شد اما در دو سال گذشته فقط عنوان آن عوض شده و اتفاق دیگری نیفتاده است. ما بر اساس قانون 50 پیش می‌رویم که 42 سال از تصویب آن می گذرد.

سجادی خاطرنشان کرد: در امر جوانان پیش‌بینی خاصی نشده به جز یک منشور جوان که 98 اصل دارد و سند راهبردی برنامه توسعه؛ ظرفیتی که در وزارت ورزش و جوانان است ظرفیتی نیست که توسعه ساختاری و جمعیت را جوابگو باشد. امیدوارم با کمک شما بتوانیم قانون تشکیل این وزارتخانه را تدوین کنیم و همین امسال به مجلس بیاوریم.

وزیر پیشنهادی ورزش با تاکید بر اینکه اهل شعار دادن نیستم، عنوان کرد: کار مدیریتی و اجرایی را می‌شناسم 32 سال در کشور کار مدیریتی انجام داده‌ام و کارم را در این نظام یاد گرفته‌ام که به آن افتخار می‌کنم.

وی سپس به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و توضیح داد: برنامه‌هایی که ارائه کردم شش راهبرد داشت. ذیل این راهبردها 50 عنوان برنامه عملیاتی آورده شده که امیدوارم با همکاری نمایندگان و کارشناسان بر اساس این راهبردها بتوانیم برنامه‌ای را تدوین و تصویب کنیم تا در چهار سال آینده برنامه‌محور حرکت کنیم تا اساس تخصیص منابع برنامه محور باشد. در حال حاضر ورزش و جوانان در مسیری که باید باشد، نیست.

او با اشاره به دو راهبرد استراتژی مربوط به جوانان در برنامه پیشنهادی خود گفت: ذیل این دو راهبرد 17 عنوان برنامه عملیاتی نوشته شده که یک برنامه آن مربوط به ورزش همگانی و راهبرد دیگر مربوط به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، راهبردی دیگر مربوط به بعد حقوقی و قانونی و راهبرد دیگر مربوط به مسایل اقتصادی و منابع مالی است. چرا که وزارتخانه‌ای به این عظمت منابع مالی پایینی دارد. ورزش همگانی نیز موضوع مهمی است که در کشور ما تحت تاثیر ورزش قهرمانی بوده است. اصل کار ورزش همگانی است اما بعد و قبل از انقلاب اسلامی ورزش قهرمانی بیشتر در حد یکسری مانور بوده است.

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین