|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
»
کد خبر: ۱۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
«محمد جواد ظریف » وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان نشست سه جانبه خود با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا و «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هنوز معلوم نیست امشب بر روی متن بیانه مشترک به نتیجه برسیم اما پیشرفت تاکنون بد نبوده است.
مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات فردا هم ادامه خواهد یافت یا نه ؟، افزود: بعید می دانم مذاکرات فردا ادامه یابد، امشب پایان می یابد و اگر نیاز باشد باید جلسه دیگری تشکیل شود.

نشست دو ساعته ظریف، کری و اشتون در روز شنبه برای استراحت بطور موقت پایان یافت و قرار است طرفین مذاکرات خود را از سرگیرند.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه کار در حال ادامه است، اظهار داشت: مسائل مختلفی در پیش داریم و همان گونه که پیش از این نیز اعلام کردیم، به مرحله تدوین متن رسیده ایم. 

ظریف تاکید کرد: در مرحله تدوین متن باید در خصوص مسائل جزیی کار کنیم؛ روی برخی از موضوعات به توافق رسیده ایم و در برخی از موضوعات دیگر تفاوت هایی وجود دارد. 

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران خاطرنشان کرد: بویژه در میان 1+5 همان طور که در رسانه ها مطرح شده است، تفاوت دیدگاه وجود دارد. 

رییس هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 در پاسخ به این پرسش ، آیاممکن است امشب بر روی متن بیانیه به نتیجه نرسید؟ گفت: بله ممکن است به نتیجه نرسیم چون داریم روی متن کار می کنیم. در 1+5 دیدگاه ها متقاوت است وما هم نیاز داریم تا نگرانی های ما رفع شود و باید بر روی اینها کار کنیم. 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین