|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
»
کد خبر: ۱۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان با انتشار خبری در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در ژنو، با بیان اینکه وزیران امور خارجه کشورهای غربی برای کاستن از حجم اختلاف‌ها عازم ژنو شدند تیم مذاکره‌کننده ایران را حرفه‌ای توصیف کرد.
شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان با انتشار خبری اعلام کرد تیم مذاکره‌کننده ایران به صورت کاملا حرفه‌ای روند مذاکرات را پیش می‌برد.

این شبکه تلویزیونی افزود قرار است مذاکرات مربوط به مسئله هسته‌ای ایران براساس بازی برد-برد بسته شود اما برخی از اظهار نظر‌ها نشان از وجود ابهام در مذاکرات است.

الاخباریه در ادامه با بیان اینکه وزیران امور خارجه کشورهای غربی برای کاستن از حجم اختلاف‌ها عازم ژنو شدند، اعلام کرد، ممکن است ژنو محل مهمی در این خصوص باشد و این از جدیتی که طرف‌ها در مذاکرات از خود نشان می‌دهند، کاملا آشکار است.

این شبکه در انتهای گزارش خود اعلام کرد طی ساعت‌های گذشته، تحولات مربوط به مسئله هسته‌ای ایران رویکردی نمایشی و هیجانی به خود گرفته است و در این بین از احتمال حصول توافق پس از یک دهه تیرگی حاکم بر مذاکرات سخن گفته می‌شود.

مذاکرات ایران و گروه 1+5  در پشت درهای بسته اجرا می‌شود و واکنش‌ها در پایتخت‌های غربی در لحظات اخیر ادامه دارد.

این در حالی‌ است که پیش از این جان کری، وزیرخارجه آمریکا که سفرش را به منطقه خاورمیانه را ناتمام گذاشت و به شکل سوال برانگیزی عازم ژنو شد.

لازم به یادآوری است همزمان، وزیران خارجه فرانسه، آلمان وانگلیس نیز به دعوت کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که ریاست مذاکرات را برعهده دارد، راهی ژنو شده و گفته می‌شود وزاری روسیه چین نیز در حال پیوستن به این گروه هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین