|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
»
کد خبر: ۱۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه گفت: ایرانیان در آنچه وی ˈتوافق قرنˈ توصیف کرد به هرچه خواسته اند در ژنو دست یافته و در مقابل هیچ بهایی نپرداخته اند.
خبرگزاری فرانسه از فرودگاه ˈبن گوریونˈ در فلسطین اشغالی نوشت: نتانیاهو در حالی که به نظر می رسد دستیابی دو طرف در مذاکرات هسته ای به توافق نزدیک شده است، افزود: به نظر من ایرانیان در ژنو بسیار خشنود هستند که باید هم این طور باشد، زیرا به همه اهداف خود دست یافته اند و در مقابل هیچ هزینه ای نپرداخته اند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با توافق پیشنهاد شده در مذاکرات ژنو در باره برنامه هسته ای ایران مطلقا مخالف است و آن را توافق بسیار بدی می داند.

وی افزود: ایران پس از گذشت سال ها از اعمال تحریم های فرساینده، خواستار رهایی از آن بود که به این هدف دست یافت و اما در مقابل چیزی نپرداخت زیرا هیچگونه کاهشی را در توانایی غنی سازی هسته ای خود نپذیرفته است.

نتانیاهو گفت: بنابراین ایران موفق به دستیابی به توافق قرن شده و جامعه جهانی به توافق بدی دست یافته است که اسرائیل به شدت با آن مخالف است.

وی تهدید کرد که رژیم صهیونیستی خود را پایبند به چنین توافقنامه ای نمی داند.

به گفته نتانیاهو، رژیم صهیونیستی مقید به چنین توافقنامه ای نیست و به هر اقدام لازمی برای دفاع از خود و امنیت مردم خود دست خواهد زد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی این سخنان را پیش از ملاقات با ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا که با ناتمام گذاشتن سفر خاورمیانه ای خود برای سومین بار در چند روز اخیر به ملاقات نتانیاهو رفته است، بیان کرد.

رژیم صهیونیستی از اخبار انتشار یافته از ژنو در باره آخرین دور مذاکرات گروه به اصطلاح 5+ 1 با مقام های ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور به شدت خشمگین شده است.

این در حالیست که رژیم صهیونیستی، تنها کشور دارنده زرادخانه هسته ای در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

دولت یازدهم با رویکرد جدید در سیاست خارجی مبنی بر تعامل سازنده با دنیا، وارد دور جدیدی از مذاکرات با گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان شده است.

ایران در دور جدید مذاکرات خود با 1+5 در ژنو، طرح پیشنهادی جدیدی را با عنوان «پایانی بر یک بحران غیر ضروری؛ آغازی برای افق های نو» به طرف مقابل ارائه کرد.

این طرح پیشنهادی شامل یک هدف مشترک و گام های اول و آخر می شود که کلیات آن در مذاکرات روزهای 23 و 24 مهر ماه در ژنو مورد قبول طرفین قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که در گام پایانی اجرای این طرح، باید تمام تحریم ها از جمله تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های یکجانبه و چند جانبه لغو شوند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که اصل غنی سازی اورانیوم در خاک خود، سایت غنی سازی فردو، ماهیت رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک و خروج مواد هسته ای از کشور جز خطوط قرمز هستند.

تمام فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان تحت نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و ایران عضوی متعهد و مسوول در معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای (ان. پی. تی) بوده و بیشترین بازرسی ها از تاسیسات هسته ای کشورمان به عمل آمده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین