|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
این مجری بی بی سی در اواخر سال 2011 میلادی نیز از ملکه انگلیس نشان سلطنتی ˈاو بی اییˈ دریافت کرده بود که این نشان ماه گذشته رسما از وی پس گرفته شد.
یکی از مجریان با سابقه ˈبی بی سیˈ که تابستان امسال به جرم آزار و اذیت جنسی چند کودک به 30 ماه زندان محکوم شد، روز چهارشنبه برای پاسخگویی به 15 فقره اتهام تجاوز و یک فقره اتهام آزار جنسی مجددا دادگاهی شد.


 
استوارت هال با یک خودروی ویژه حمل زندانیان و در حالی که دست بند به دست داشت به دادگاه بدوی شهر پرستون واقع در شمال انگلیس منتقل و طی جلسه کوتاهی در مورد شکایات جدید، تفهیم اتهام شد.

اتهامات جدید، شامل 15 فقره تجاوز و یک فقره آزار جنسی، مربوط به سال های 1976 تا 1981 هستند و قربانیان نیز هنگام وقوع جرایم بین 11 تا 16 سال سن داشته اند.

وی پس از تفهیم اتهام اولیه در دادگاه بدوی مجددا به زندان منتقل شد و قرار است محاکمه وی اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر) در دادگاه کیفری شهر پرستون برگزار شود.

این مجری سابق ˈبی بی سیˈ که در حال حاضر 83 سال سن دارد، در پرونده اول نیز که حکم آن مردادماه امسال نهایی شد، در 14 فقره اتهام سوءاستفاده و آزار جنسی دختر بچه های 9 تا 17 ساله گناهکار شناخته شد و به 30 ماه زندان محکوم گردید.

وی پیش از دستگیری در اواخر سال 2012 میلادی، گزارشگر ورزشی در شبکه 5 رادیو بی بی سی بود.

این مجری بی بی سی در اواخر سال 2011 میلادی نیز از ملکه انگلیس نشان سلطنتی ˈاو بی اییˈ دریافت کرده بود که این نشان ماه گذشته رسما از وی پس گرفته شد.

طی ماه های اخیر چند مجری سابق ˈبی بی سیˈ به اتهام تجاوز، سوءاستفاده جنسی و کودک آزاری، بازجویی و برخی از آنان هم دادگاهی شده اند.

مایکل سوتر مجری سابق رادیو ˈبی بی سیˈ از جمله متهمانی بود که هفته گذشته در دادگاه شهر نوریچ واقع در شرق انگلیس به 22 سال زندان محکوم شد.

تعدادی از افراد بازداشت شده نیز با جیمی ساویل مجری مشهور بی بی سی که فساد اخلاقی گسترده وی پاییز سال گذشته فاش شد، ارتباط داشته اند.

جیمی ساویل که در دهه 1960 میلادی کار خود را در رادیو و تلویزیون بی بی سی آغاز کرد، به مدت چهار دهه از مجریان مشهور این بنگاه بود و با سفارش و پیگیری های مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس، از ملکه این کشور لقب سر دریافت کرده بود.

ساویل در اکتبر 2011 میلادی و در سن 84 سالگی مرد، اما هنوز سالگرد مرگ وی فرانرسیده بود که گزارش های فساد اخلاقی وی رسانه ای شد و جامعه انگلیس را شوکه کرد.

این مجری سرشناس در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود در بی بی سی صدها نفر از زنان، دختران و حتی پسران کم سن و سال را مورد تجاوز و یا آزار و اذیت جنسی قرار داده بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین