واکنش ایران به بیانیه جدید عربستان و کویت در مورد میدان نفتی آرش: طرح ادعاهای یکجانبه فضای مناسبی را برای منافع و مصالح مشترک فراهم نمیکند / آماده ایم مذاکرات را ادامه دهیم
کد خبر: ۳۷۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
کنعانی با تاکید بر اصل حسن همجواری و اهمیت سیاست تقویت روابط با همسایگان در دولت جمهوری اسلامی ایران افزود؛ جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق درخصوص این پرونده در فضای همکاری و تعامل سازنده و با احترام به منافع و مصالح دو کشور قابل دسترسی است.

ناصر كنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص بيانيه مشترك صادره از سوی عربستان سعودی و کویت متعاقب سفر امير كويت به رياض اظهار داشت: همانگونه که بارها اعلام شده است، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در چارچوب نتایج مذاکرات قبلی با کویت پیرامون بهرهبرداری از منابع هیدروکربنی مشترک در میدان آرش و نیز تحدید حدود دریایی، مذاکرات دوجانبه با کویت را ادامه دهد. کما اینکه در آخرین دور مذاکرات در اسفند ۱۴۰۱ در تهران، بر این امر تاکید شد.کنعانی با تاکید بر اصل حسن همجواری و اهمیت سیاست تقویت روابط با همسایگان در دولت جمهوری اسلامی ایران افزود؛ جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق درخصوص این پرونده در فضای همکاری و تعامل سازنده و با احترام به منافع و مصالح دو کشور قابل دسترسی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: طرح ادعاهای یکجانبه در بیانیههای مختلف و رسانه ها، فضای مناسبی را برای مدیریت و پیشبرد موضوع، براساس منافع و مصالح مشترک فراهم نمیکند.
سخنگوی وزارت امور خارجه، بار دیگر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات فنی در فضای دوستانه با هدف رسیدن به یک راه حل مرضی الطرفین تاکید کرد.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین