تهران از ابتدای سال، فقط ۹ روز هوای پاک داشت
کد خبر: ۳۷۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
مدیردفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت احمد اسماعیلزاده میگوید «حتما تمامی افراد بالای ۱۲ سال باید ماهانه یک مکمل ویتامین دی پنجاه هزار واحدی مصرف کنند.»

فارس: هوای آلوده و سیاه رنگ این روزهای شهر حال همه را کم و زیاد گرفته و سرفههای ممتد و سوزش شدید چشم، علی آقای ۵۰ ساله را در صف نانوایی کلافه کرده است؛ شرایط آلودگی هوا به حدی است که حالا وزارت بهداشت از افزایش ۳۰ درصدی مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشور خبر میدهد.در سال جاری و براساس روز شمار شاخص آلودگی تا امروز۳ دی ۱۴۰۲ کیفیت هوای پایتخت تنها ۹ روز در وضعیت پاک بوده است.
مدیردفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت احمد اسماعیلزاده میگوید «حتما تمامی افراد بالای ۱۲ سال باید ماهانه یک مکمل ویتامین دی پنجاه هزار واحدی مصرف کنند.»
استفاده از مواد غذایی کاهنده التهاب یکی از راهکارهای بسیار مناسب مقابله با آلودگی هواست و آلودگی هوا یک عامل خطر فزاینده برای وضعیت کمبود ویتامین D است؛ چراکه آلایندههای هوا مانند ذرات معلق در هوا میزان نور خورشید را کاهش میدهند و در نتیجه میزان تولید ویتامین D در پوست کاهش مییابد.
انواع ماهیها، نور خورشید، آجیل و خشکبار ومیوهها از جمله منابع ویتامین D هستند.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین