طالبان: داشتن روابط حسنه با ایران بخشی از سیاست ما است
کد خبر: ۳۶۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
در این جلسه که ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی نیز حضور داشت، ضمن بحث در خصوص مسائل مهم دیگر، در رابطه با موضوع حقابه جمهوری اسلامی ایران نیز بحث مفصل انجام شد و تمام جنبههای آن به تفصیل و دقت مورد ارزیابی قرار گرفت.

ایرنا: یک روز پس از رویداد مرزی بین ایران و افغانستان، اعضای کمیسیون سیاسی حکومت طالبان افغانستان امروز (یکشنبه) در نشستی ضمن تاکید بر رعایت توافقنامه رود هیرمند میان ایران و افغانستان، داشتن روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران را بخشی از سیاست حکومت طالبان خواندند.به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا) دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء حکومت طالبان امروز با نشر اطلاعیهای اعلام کرد جلسه نوبتی کمیسیون سیاسی حکومت طالبان با ریاست مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی و سرپرست ریاست الوزراء طالبان برگزار شد.
در این جلسه که ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی نیز حضور داشت، ضمن بحث در خصوص مسائل مهم دیگر، در رابطه با موضوع حقابه جمهوری اسلامی ایران نیز بحث مفصل انجام شد و تمام جنبههای آن به تفصیل و دقت مورد ارزیابی قرار گرفت.
در این جلسه با توجه به جنبههای حقوقی، بر توافقنامه امضا شده بین کابل و تهران در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی تاکید صورت گرفت و برای حل این معضل، رعایت نمودن این توافقنامه راه حل مناسب عنوان شد.
اعضای کمیسیون سیاسی بر روابط خوب و مثبت با همسایگان به ویژه ایران تاکید کردند و داشتن روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران را بخشی از سیاست حکومت طالبان خواندند.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین