بمب مربوط به دوره جنگ داخلی اسپانیا، پس از ۸۰ سال پیدا شد
کد خبر: ۳۳۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
پلیس اسپانیا یک بمب ۵۰ کیلوگرمی عمل نکرده مربوط به دوره جنگ داخلی این کشور را با راهنمایی مردی که در بیش از ۸۰ سال پیش در کودکی، شاهد انداختن آن توسط هواپیماهای بمب افکن ایتالیای فاشیست بود، به کمک دستگاه فلزیاب کشف و خنثی کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ کار ساخت وساز در شمال شرقی اسپانیا در پی هشدار یک مرد محلی در باره وجود بمب عمل نکرده در این مکان متوقف شد.
این مرد به یاد آورد هنگامی که ۶ ساله بوده، نیروی هوایی ایتالیا در حمایت از نیروهای ملی گرای ژنرال فرانسیسکو فرانکو در جنگ داخلی، به این مکان حمله کرده و بمب انداخته، اما بمب عمل نکرده است.
جنگ داخلی اسپانیا، از ۱۷ ژوئن ۱۹۳۶ تا اول آوریل ۱۹۳۹ پس از کودتای بخشی از ارتش علیه جمهوری اسپانیا رخ داد که در آن نیروهای طرفدار جناح چپ معروف به جمهوریخواهان از نیروهای معروف به ملی گرایان شکست خوردند و دوره طولانی دیکتاتوری ژنرال فرانکو در اسپانیا آغاز شد که تا مرگ او در سال ۱۹۷۵ ادامه یافت.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ کار ساخت وساز در شمال شرقی اسپانیا در پی هشدار یک مرد محلی در باره وجود بمب عمل نکرده در این مکان متوقف شد.
این مرد به یاد آورد هنگامی که ۶ ساله بوده، نیروی هوایی ایتالیا در حمایت از نیروهای ملی گرای ژنرال فرانسیسکو فرانکو در جنگ داخلی، به این مکان حمله کرده و بمب انداخته، اما بمب عمل نکرده است.
جنگ داخلی اسپانیا، از ۱۷ ژوئن ۱۹۳۶ تا اول آوریل ۱۹۳۹ پس از کودتای بخشی از ارتش علیه جمهوری اسپانیا رخ داد که در آن نیروهای طرفدار جناح چپ معروف به جمهوریخواهان از نیروهای معروف به ملی گرایان شکست خوردند و دوره طولانی دیکتاتوری ژنرال فرانکو در اسپانیا آغاز شد که تا مرگ او در سال ۱۹۷۵ ادامه یافت.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین