وزیر خارجه قطر: کشورهای دوست نباید افغانستان تحت تسلط طالبان را منزوی سازند
کد خبر: ۳۳۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
بیبیسی: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر از "کشورهای دوست" این کشور خواسته که افغانستان را پس از تصرف این کشور توسط طالبان "منزوی" نسازند.او در یک کنفرانس خبری با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه صحبت میکرد.
دیروز نیز مطلقالقحطانی، فرستاده ویژه قطر برای افغانستان پس از دیدار با رهبران طالبان در کابل گفت: "جهان باید با طالبان کار کند. آنها قبلا با یک بازیگر غیردولتی توافقنامههایی امضا کردند، اکنون که در قدرت هستند نمیتواند آنها را نادیده بگیرد." قطر سالهاست میزبان دفتر سیاسی طالبان بوده است و در حال حاضر از حامیان دولت طالبان در کابل به شمار میرود.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین